۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

ابتکار دو طرح زیست محیطی در بندر ماهشهر افتتاح کرد

با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دو طرح زیست محیطی در بندر ماهشهر به سرانجام رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۸۲۶
ابتکار دو طرح زیست محیطی در بندر ماهشهر افتتاح کرد
به گزارش خبرنگار مانا یکی از این طرحها حذف واحد کلرالکالی در پتروشیمی بندر امام وجلوگیری از ورود جیوه به آبهای ساحلی خوزستان است 
که با خروج این واحد از مدار تولید عملا امکان فرآیند تولید جیوه در این واحد پتروشییمی متوقف می شود.
همچنین سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر با حضور ابتکار، استاندار خوزستان و مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث سیستم تصفیه پساب پتروشیمی بندر امام آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مانا همچنین با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرارداد جمع آوری گازهای همراه نفت که تاکنون از طریق مشعل های دکل های نفت سوخته می شد در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سوخته می شد به امضاء رسید. 
با اجرایی شدن این قرارداد روزانه از سوختن 42 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در استان خوزستان جلوگیری و از تولید و انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی های زیست محیط جلوگیری خواهد شد.
بر اساس این قرارداد که توسط مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و نمایندگان دو شرکت بخش خصوصی به امضاء رسید گازهای همراه نفت در فرایند به انرژی برق تبدیل خواهد شد و یکی از مشکلات کهنه زیست محیطی خوزستان با اجرای این طرح برطرف می شود.
ابتکاردر مراسم امضای جمع آوری گازهای همراه نفت گفت: جمع آوری گازهای همراه نفت گامی مهم در راستای تحقق تعهدات بین المللی ایران به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.
وی گفت: متاسفانه گازهای همراه و سوختن آنها در محیط زیست باعث هدر رفت و آسیب های اجتماعی می شد که با اجرای این طرح شاخص های کیفیت زندگی شهروندان خوزستانی ارتقا یافته و از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری خواهد داشت.
بخش پایانی سفر ابتکار به خوزستان شروع عملیات اجرایی نخستین مدرسه طبیعت در خوزستان با حضور وی بود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار