۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

جزیره مینو؛ منطقه ویژه گردشگری شد

معاون استاندار خوزستان و فرمانده ویژه خرمشهر گفت: جزیره مینو به عنوان منطقه ویژه گردشگری توسط منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند معرفی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۷۸۶
جزیره مینو؛ منطقه ویژه گردشگری شد
ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این جزیره زیبا که از توابع خرمشهر است بین اروند صغیر و اروند کبیر واقع شده و در آینده احداث زیرساخت های گردشگری در این منطقه بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به مساحت 500هکتاری جزیره مینو و اینکه این منطقه می تواند به قطب گردشگری در جنوب خوزستان تبدیل شود افزود: تاکنون اعتبارات خوبی در زمینه زیرساخت های گردشگری و توسعه فضای ساحلی از سوی منطقه آزاد اروند هزینه شده است.
فرماندارخرمشهرافزود: 30درصد زمین های جزیره مینو در محدوده شهرداری و منطقه آزاد اروند است و این ظرفیت می تواند برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه گردشگری بسیار جذاب باشد.
حیاتی با بیان اینکه معرفی جزیره مینو به عنوان منطقه ویژه گردشگری زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرده است افزود: اولویت بکارگیری نیروی کار باید از افراد بومی و محلی باشد.
معاون استاندار خوزستان به حساسیت مرزی بودن جزیره مینو و فاصله بسیار کم با عراق افزود:باید به حریم امنیتی جزیره مینو و رعایت الزامات آن توجه کرد تا این جزیره زیبا که پوشش عمومی نخلستان است آسیب نبیند.
جزیره مینو محل اجرای عملیات کربلای چهار در دی ماه 1365 بود و طی آن رزمندگان اسلام با عبور از عرض آبراه اروندرود ، جزیره عراقی ام الرصاص را به تصرف خود درآوردند.
برچسب ها: جزیره مینو
ارسال نظرات
آخرین اخبار