۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
در نیمۀ نخست سال 2016

سفارشاتِ کشتی سازی هیوندای افت کرد

کشتی سازیِ بزرگ شرکت صنایع سنگین هیوندای کرۀ جنوبی در مجموع و در نیمۀ نخست سال 2016 میلادی شاهد کاهش 44.4 درصدی در میزان سفارشات خود به ارزش چهار میلیارد و 100 میلیون دلار در مقایسه با سال 2015 میلادی بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۶۹۸
سفارشاتِ کشتی سازی هیوندای افت کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتی سازی هیوندای کرۀ جنوبی در شش ماه نخست سال جاری میلادی بطور کلی سفارش ساخت شناورهایی به ارزش چهار میلیارد و صد میلیون دلار را در دفتر سفارشات خود ثبت کرد که در مقایسه با سفارش هایی به ارزش هفت میلیارد و 400 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته، سیر نزولی 44.04 درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از سفارش ساخت شناورهای جدید در یکی از یاردهای این شرکت با افت 69 درصدی در مقایسه با سال 2015 میلادی سیری نزولی را طی کرد؛ به گونه ای که سفارشات جدید در شش ماه نخست سال 2016 میلادی 992 میلیون دلار ثبت شد و از رقم ثبت شده در سال 2015 میلادی به میزان سه میلیارد و 200 میلیون دلار فاصلۀ زیادی گرفت.
این گزارش در ادامه و با اشاره به عملکرد این شرکت در بخش فراساحل افزود: بخش فراساحل HHI نیز شرایط خوبی را تجربه نکرد؛ چرا که میزان سفارشات با رقم 888 میلیون دلار در مقایسه با سال 2015 میلادی به 417 میلیون دلار و تقریبا به نیمه رسید.
لازم به ذکر است، اقدام صنعتیِ مشترک اتحادیۀ کارگران در اعتراض به برنامه های بازسازی و طرح نجات شرکت، سایۀ سرد و سنگین خود را بر درآمدهای حاصل از کشتی سازی در بخش های مختلفِ این شرکت افکند. 
ناگفته نماند، طرح نجات HHI شامل کسب سه میلیارد دلار از فروش سهام شرکت های تابعه و دارایی های خاص دیگر متعلق به این شرکت است. همچنین، تعدیل نیرو و کاهش دستمزد کارگران بخش دیگری از این طرح نجات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار