۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

شناورسازی مغروقه های خوزستان ادامه دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از اختصاص 500میلیارد ریال برای ادامه عملیات شناورسازی مغروقه ها در آبراه های خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۶۷۹
شناورسازی مغروقه های خوزستان ادامه دارد
امید حاجتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: اعتبار500میلیارد ریالی برای ادامه عملیات شناورسازی مغروقه ها امسال برای شناورسازی مغروقه های زمان جنگ تحمیلی در آبراه های کارون ، بهمنشیر و اروندرود هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شناورسازی مغروقه ها توسط متخصصان توانمند داخلی انجام خواهد شد گفت: شناورسازی مغروقه ها به ارتقا ضریب ایمنی کشتیرانی در آبراه های استان کمک می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه در سال های اخیرعملیات شناورسازی مغروقه ها با هماهنگی و مساعدت سازمان بنادرو دریانوردی انجام شده است افزود: بخش مهمی از اعتبار مورد نیاز برای شناورسازی مغروقه ها به صورت متمرکز و ملی تامین می شود.
حاجتی با بیان اینکه در سه دهه اخیر عملیات شناورسازی دهها فروند شناور در آبراه های استان خوزستان توسط شرکت های توانمند داخلی انجام شده است افزود: هم اکنون حدود 30فروند شناور مغروقه در آبراه های استان وجود دارد.
رژیم بعثی عراق در جریان تجاور به مرزهای جمهوری اسلامی ایران در 31شهریور 1359 دهها فروند شناور در حال تردد در آبراه های اروند ، بهمنشیر و کارون را غرق کرد.
پس از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش معاهده بین المللی 1975الجزایر از سوی رژیم بعثی عراق در مرداد ماه 1369 ، عملیات شناورسازی مغروقه ها در آبراه استراتژیک اروند از سوی جمهوری اسلامی ایران شروع شد.
باقی مانده مغروقه ها و عدم لایروبی ، دو چالش اساسی آبراه اروندرود هستند.
برچسب ها: مغروقه
ارسال نظرات
آخرین اخبار