۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

رونق فعالیت تنها کروز دریای خزر در روزهای گرم تابستان

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از حمایت همه جانبه دستگاه های مربوطه از فعالیت کشتی تفریحی میرزاکوچک خان در آبهای بندر انزلی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۵۴
رونق فعالیت تنها کروز دریای خزر در روزهای گرم تابستانرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با انجام مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد در قالب کمیته گردشگری دریایی استان گیلان، تمام شرایط لازم برای فعالیت کشتی میرزاکوچک خان را در آبهای گیلان فراهم کرده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: شرایط مناسب برای پهلوگیری کشتی در اسکله بندر انزلی و نیز استفاده از امکانات ترمینال مسافربری این بندر نیز برای کشتی میرزا کوچک خان فراهم شده است.
وی با تاکید بر اینکه، توسعه توریسم دریایی در دستور کار استان قرار گرفته است، بیان داشت: این کشتی تفریحی یکی از مهمترین عوامل توسعه توریسم دریایی در استان گیلان محسوب می شود و فعالیت آن همواره مورد حمایت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواهد بود.
اقبال گردشگران از برگزاری تورهای کشتی میرزاکوچک خان در آبهای انزلی
مالک کشتی تفریحی میرزاکوچک خان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص فعالیت های این کشتی اظهار داشت: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و شروع تعطیلات تابستانی، شاهد از سرگیری فعالیت کشتی تفریحی میرزا کوچک خان در آبهای بندر انزلی بوده ایم.
داریوس توکلی از رونق فعالیت های گردشگری این کشتی در آبهای انزلی در ایام تابستان خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون این کشتی تورهای چند ساعته روی آب برای گردشگران برگزار می کند که بسیار مورد اقبال نیز واقع شده است.
وی در ادامه بیانات خود اذعان داشت: همچنین در تورهای گردشگری دریایی که توسط این کشتی برگزار می شود، امکان سرو غذا نیر در رستوران کشتی فراهم شده است.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی در آبهای شمالی کشور، خاطرنشان ساخت: همچنین در صورت درخواست مسافران، امکان اقامت شبانه نیز در اتاق های کشتی میرزاکوچک خان برای گردشگران فراهم خواهد بود.
امکان اقامت شبانه در کشتی میرزا کوچک خان
وی در ادامه تصریح کرد: گردشگران می توانند اقامت شبانه روی آب را در کشتی پهلوگرفته در بندر انزلی تجربه کنند.
به گفته مالک کشتی میرزا کوچک خان، مرکز اقامتی این کشتی در حد هتل چهار ستاره است که می تواند بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
وی بیان داشت: همچنین امکان برگزاری هر گونه سمینار و همایش دولتی و خصوصی در کشتی میرزاکوچک خان فراهم است که امیدواریم سازمان های مربوطه از طریق نامه نگاری با مراکز دولتی این مهم را به اطلاع تمام ارگان ها برسانند.
توکلی ادامه داد: به این ترتیب با افزایش سرویس دهی و تقاضاها، فعالیت کشتی میرزاکوچک خان بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
تردد کشتی میرزاکوچک خان بین بنادر شمالی منوط به فراهم شدن شرایط است
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی درخصوص تردد کشتی میرزا کوچک خان بین بنادر شمالی کشور اظهار کرد: ما از تحقق این مهم بسیار استقبال خواهیم کرد اما عملی شدن آن مستلزم حمایت ادارات بنادر و دریانوردی شهرستان های ساحلی برای ایجاد امکان پهلوگیری این شناور است.
وی اضافه کرد: از سوی دیگرگردشگران نیز باید برای تردد در بین بنادر شمالی کشور متقاضی باشند و مسافر برای حرکت کشتی میرزا کوچک خان به حد کافی فراهم باشد.
به گفته توکلی، یکی از ملزومات این امر نیز تبلیغات گسترده از سوی دفاتر خدمات مسافرتی برای جذب گردشگران علاقه مند به استفاده از کشتی تفریحی میرزا کوچک خان است؛ این دفاتر می توانند در جذب گردشگران بسیار موثر عمل کنند.
مالک کشتی میرزاکوچک خان اظهار امیدواری کرد: شرایط مناسب برای توسعه فعالیت تنها کروز کشور در دریای خزر بیش از پیش فراهم شود تا به دنبال آن شاهد رونق گردشگری دریایی در آبهای شمالی کشور باشیم.
لازم به ذکر است، کشتی میرزا کوچک خان ساخت کشور ژاپن است و حدود 45 سال قدمت دارد. این کشتی دارای پنج طبقه، 74 متر طول، 12 متر عرض، 20 متر ارتفاع و 26 کابین درجه یک و دو است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار