۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

سواحل دریای عمان فاقد پلاژِ شنا است

ساخت پلاژ شنا ویژه بانوان و آقایان در سواحل دریای عمان با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با هدف توسعه گردشگری دریایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۲۲
سواحل دریای عمان فاقد پلاژِ شنا است
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با وجود در اختیار داشتن بخشی زیادی از سواحل عمان اما متاسفانه میزان بهره مندی استان سیستان و بلوچستان از مواهب دریا در تمام زمینه ها بسیار ناچیز است.
دکتر کامبیز مشتاق گوهری ادامه داد: دلیل این امر به عدم وجود زیرساختهای لازم برای توسعه و تشویق و حمایت لازم از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی مربوط می شود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: یکی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای افزایش بهره وری از دریا در راستای جذب گردشگر به استان سیستان و بلوچستان است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در همین راستا نیز درحال تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات لازم گردشگری دریایی و ساحلی در نقاط مختلف ساحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان به عدم وجود پلاژ ویژه شنا در سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه گردشگران زیادی در آبهای ساحلی دریای عمان به شنا کردن می پردازند اما به دلیل نبود پلاژ، ایمنی کافی برای شنای آنها وجود ندارد.
وی بر ضرورت ساخت هر چه سریعتر پلاژ در سواحل دریای عمان به عنوان یکی از ابتدایی ترین زیرساختهای گردشگری ساحلی و دریایی تاکید کرد و گفت: تحقق این امر تاثیر بسزایی در توسعه توریسم استان سیستان و بلوچستان به ویژه در نوار ساحلی دریای عمان خواهد داشت.
دکتر مشتاق گوهری اظهار کرد: این پلاژ باید توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت شهرداری های شهرستان های ساحلی ایجاد شود و پس از بهره برداری از آن، با مدیریت صحیح بتواند بهترین خدمات تفریحی و رفاهی را به گردشگران ارائه دهد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ساخت پلاژ شنا در سواحل عمان با جذب بیشتر گردشگران به این مناطق، سود اقتصادی مناسبی را برای بهره برداران این پلاژه ها نیز به همراه خواهد داشت.
وی یادآور شد: در میان سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان، سواحل شهرستان کنارک به دلیل دارا بودن سواحل ماسه ای و نیز عمق ساحلی مناسب برای شنا کردن از بهترین قابلیت برای ایجاد شناگاه برخوردار است.
وی اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تمام زمینه ها به ویژه ساخت پلاژ ویژه بانوان و آقایان در سواحل دریای عمان است.
توسعه کلوپ های دریایی در نوار ساحلی عمان 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اهداف توسعه گردشگری استان به ویژه در بخش سواحل و دریا طی سال 96 که سال سفر استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است، تحقق خواهد یافت.
وی از توسعه کلوپ های دریایی در نوار ساحلی استان به عنوان یکی از مهمترین زیرساختهای توسعه گردشگری دریایی نام برد و اظهار داشت: کلوپ های غواصی نیز می توانند از رونق بسیار خوبی در سواحل عمان برخوردار باشند.
دکتر مشتاق گوهری به فعالیت دو کلوپ غواصی در چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به میزان ورود گردشگر فعلی به استان سیستان و بلوچستان این تعداد کلوپ غواصی کافی به نظر می رسد اما با اجرای طرح های توسعه ای سواحل مکران طی برنامه ششم توسعه و افزایش تعداد گردشگران به نوار ساحلی دریای عمان، افزایش این کلوپ ها نیز ضروری به نظر خواهد رسید.
برچسب ها: سواحل عمان پلاژ
ارسال نظرات
آخرین اخبار