۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

صدور مجوز راه اندازی گمرک بازارچه مرزی بندر اروندکنار

ناظر گمرکات خوزستان از صدور مجوزگمرک بازارچه مرزی بندر اروندکنار با هدف صادرات و واردات کالا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۴۴۶
صدور مجوز راه اندازی گمرک بازارچه مرزی بندر اروندکنار
محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با صدور این مجوز، به زودی دفتر گمرک در این بازارچه مستقر و به بازرگانان و تجار محلی خدمات رسانی می کند.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه از تخصیص سهمیه سه میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی از طریق بازارچه مرزی بندر اروندکنار خبر داد و گفت: با جذب این سهمیه ، امکان تخصیص جدید وجود دارد.
جعفری با اشاره به اینکه بازارچه مرزی بندر اروندکنار سال گذشته با پیگیری استانداری وقت خوزستان با احداث 20غرفه به بهره برداری رسید افزود: تعدادی از این غرفه ها به بازرگانان عراقی اختصاص یافته است.
ناظر گمرکات خوزستان هدف از راه اندازی گمرک و بازارچه مرزی اروندکنار را ایجاد اشتغال و رونق تجاری در این منطقه مرزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بندر اروندکنار حدود 200 متر با بندر عراقی فاو فاصله دارد می توان از طریق این بازارچه مرزی مبادلات تجاری را گسترش داد.
بندر تجاری اروندکنار در45 کیلومتری جنوب جزیره آبادان واقع شده است.این بندر پیش از شروع جنگ تحمیلی ، یکی از بنادر بسیار فعال استان خوزستان بود. 
هم اکنون عراقی ها با مشارکت شرکت های اماراتی ، سرگرم احداث یک بندر بزرگ در جوار بندر فاو هستند تا از میزان وابستگی به بنادر بصره ، ابوفلوس و ابوالخصیب بکاهند ضمن آنکه این بندر در حال ساخت به آبهای بین المللی بسیار نزدیک بوده و فعالیت تجاری در این بندر بسیار باصرفه تر از سایر بنادر است.
عراق از طریق آبراه اروندرود و خور عبدالله به آبهای بین المللی راه دارد و از این حیث این کشور کمترین میزان دسترسی به آبهای ساحلی را دارد.
برچسب ها: اروند کنار گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار