۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

بازار گرم گردشگری در سواحل جنوبی کشور

اوج سفرهای تابستانی در چابهار از اواسط مرداد ماه با وزش بادهای مونسون و خنک شدن هوا آغاز می شود که این وضعیت تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۳۲۴
بازار گرم گردشگری در سواحل جنوبی کشور
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی به سواحل استان اذعان داشت: همواره گردشگران با هدف استفاده از تفریحات دریایی در تابستان نیز به استان های جنوبی سفر می کنند اما این سفرها به اندازه سفرهای نوروزی پر رونق نیست که دلیل آن نیز گرمای هوا است.
دکتر کامبیز مشتاق گوهری چابهار را قطب گردشگری سواحل عمان در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و یادآور شد: اوج سفرهای تابستانی در چابهار از اواسط مرداد ماه با وزش بادهای مونسون و خنک شدن هوا آغاز می شود که این وضعیت تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان ساخت: با این وجود همواره شاهد حضور گردشگران به ویژه از استان خراسان به نوار ساحلی دریای عمان هستیم.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان درادامه گفته های خود به ایام تعطیلات عید سعید فطر اشاره و تاکید کرد: به همین منظور برنامه ریزیها جهت استقبال گرم و مناسب از گردشگران ورودی به چابهار انجام شده است.
وی خاطرنشان ساخت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای تابستانی استان سیستان و بلوچستان نیز جهت ورود حجم انبوه گردشگران به نوار ساحلی استان از نیمه مرداد ماه به زودی تشکیل جلسه خواهد داد تا برنامه ریزیهای لازم دراین راستا صورت گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: سعی خواهد شد مشکلاتی در زمینه اقامت گردشگران نداشته باشیم.
وی همچنین از ارائه تخفیفات ویژه در واحدهای خدماتی و گردشگری چابهار خبر داد و گفت: این امر تبلیغی مناسب جهت جذب بیشتر گردشگران در ایام تابستان است.
دکتر مشتاق گوهری عنوان کرد: همچنین مراکز خرید منطقه آزاد چابهار که یکی از اهداف اصلی سفر گردشگران به چابهار محسوب می شود نیز تخفیفات مناسبی را برای فروش اجناس خود در نظر خواهند گرفت.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزیهای در حال انجام، امسال در مجموع شاهد رشد چشمگیر گردشگری در سواحل و دریای عمان باشیم.
دکتر مشتاق گوهری اذعان داشت: با توجه به توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه کشور، لذا این امید وجوددارد که در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولی عظیم در صنعت توریسم ساحلی و دریایی عمان باشیم.
وی تاکیدکرد: تحقق این امر بدون حضورسرمایه گذاران بخش خصوصی امکان پذیر نیست که با توجه به فعالیت های توسعه ای در نظر گرفته شده در سواحل مکران، انگیزه های کافی برای حضور سرمایه گذاران نیز به وجود خواهد آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار