۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
نماینده مردم چابهار عنوان کرد

توسعه ترانزیت دریایی کشور با افزایش ظرفیت بندر چابهار

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه ترانزیت دریایی کشور با افزایش ظرفیت بندر چابهار محقق خواهد شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۶۳۰۷
توسعه ترانزیت دریایی کشور با افزایش ظرفیت بندر چابهاربه گزارش مانا، عبدالغفور ایرانژاد در بازدید از طرح توسعه بندر چابهار بیان کرد: خوشبختانه عملیات توسعه خط ریلی بندر چابهار نیز بدون هیچ مشکلی در دست اقدام است و با راه اندازی خط ترانزیت ریلی از محل اسکله های این بندر می توان کل بارهای مسیر افغانستان که از مرز میلک سیستان و بلوچستان عبور می کند، از این مسیر ترانزیت کرد.
نماینده مردم چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و همچنین افغانستان که برای توسعه صادرات خود به آب های آزاد دسترسی ندارند، می توانند از طریق خطوط ریلی که به سیستم حمل و نقل ایران متصل شده و از بندر چابهار برای ترانزیت و صادرات کالاهای خود استفاده کنند.
ایرانژاد تصریح کرد: رقابت هند با پاکستان، فرصت مناسبی را برای ایران به وجود می آورد تا با جذب مشارکت هر چه بیشتر هند در توسعه سواحل مکران، از بندر گوادر عقب نمانده و به ایفای نقش در منطقه بپردازد.
وی اظهار کرد: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‎ای است.
نماینده مردم چابهار گفت: برخورداری از نعمت دریا و سواحل مناسب، نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان، ایفا می‌کند و به واسطه مجاورت با دریای عمان از موقعیت دریایی ویژه‎ای در منطقه و جهان برخوردار هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب به بحث سواحل مکران و رویکرد دولت در توسعه این منطقه در آینده ای نزدیک شاهد جهش اقتصادی بندر چابهار از سطح منطقه ای به بین المللی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار