۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
تا پایان تیرماه:

نظام ممیزی سکوهای نفتی توسط محیط زیست اجرا می شود

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به منظور مقابله با آلودگی های نفتی خلیج فارس، نظام ممیزی سکوهای نفتی تا پایان تیر ماه امسال اجرایی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۲۰۶
نظام ممیزی سکوهای نفتی توسط محیط زیست اجرا می شود  ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: نشت نفتی در آبهای خلیج فارس طی سالهای گذشته همواره به عنوان مهمترین معضل محیط زیست خلیج فارس محسوب می شود.                                         
 وی افزود: طی سالهای اخیر اقدامات مهمی برای مقابله با آلودگی های نفتی برنامه ریزی و اجرا شده است تا شاهد کاهش این آلودگی ها شیمیایی در دریا باشیم.
وی با تاکید برمقابله با آلودگی های نفتی خلیج فارس،خاطر نشان کرد: ایجاد نظام ممیزی سکوهای نفتی توسط سازمان حفاظت محیط زیست از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.                                                                    
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قرار بود اوایل خرداد ماه امسال نظام ممیزی سکوهای نفتی با ورود کارشناسان محیط زیست به روی سکوهای نفتی اجرایی شود، بیان کرد: این امر به دلیل برگزار نشدن کلاس های آموزشی در موعد مقرر به تعویق افتاد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با استانداردهای چهارگانه برای کارشناسان محیط زیست، قبل از ورود آنها به سکوهای نفتی الزامی است، اظهار داشت: در واقع لازمه اجرای نظام ممیزی سکوهای نفتی، برگزاری کلاس های آموزشی است. 
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست دراین باره ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، پایان تیرماه امسال با اتمام برگزاری کلاس های آموزشی، شاهد اجرایی شدن نظام ممیزی سکوهای نفتی خواهیم بود.                  
وی اجرای نظام ممیزی سکوهای نفتی را در کنترل آلودگی های نفتی به وجود آمده از این سکوها را بسیار با اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح شاهد بهبود وضعیت محیط زیست آبهای خلیج فارس باشیم.                      
به گفته الماسی، چرا که با نظارت بیشتر کارشناسان محیط زیست بر عملکرد سکوهای نفتی از نشت آلودگی نفتی به آبهای خلیج فارس جلوگیری خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کلاس های آموزشی ورود به سکوهای نفتی خلیج فارس ویژه کارشناسان محیط زیست با ایجاد ظرفیت سازی در سازمان حفاظت محیط زیست تکمیل خواهد شد.                    
وی یادآور شد: بخشی از این کلاس های آموزشی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که با اتمام برگزاری دوره های تکمیلی، همانطور که اعلام شد امید می رود در پایان تیر ماه شاهد به وجود آمدن امکان حضور کارشناسان محیط زیست روی سکوهای نفتی باشیم.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توافقات اولیه با سازمان بنادر و دریا نوردی خاطر نشان کرد: برای حضور کارشناسان محیط زیست روی سکوهای نفتی هماهنگی های با سازمان بنادر و دریانوردی نیز صورت گرفته و ساختار ممیزی آن نیز تعریف شده است.
به گفته الماسی، سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد تعاملی را با ارگان های مختلف دنبال می کند و معتقد است که تعهد نسبت به حفاظت محیط زیست در دستور کار دستگاههای متولی کشور وجود دارد.                         
وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست تنها قصد دارد با در اختیار دادن داده ها و اطلاعات لازم، سطح آگاهی ارگان های مختلف را در راستای حفاظت محیط زیست افزایش دهد. اذعان کرد:  ضوابط مقابله با فضولات نفتی مطابق تعهدات ذکر شده در قانون حفاظت از دریا ها و رودخانه های قابل کشتیرانی مصوب سال 1389، تدوین شد.                                                
وی یادآور شد: هم اکنون این ضابطه تدوین شده، جهت تصویب نهایی در سازمان حفاظت محیط زیست، در حال گذاران مراحل تکمیلی حقوقی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار