۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
طی ماه گذشته؛

آبهای گیلان جان دو گردشگر را گرفت

با شروع فصل سفر طی یک ماه گذشته دو نفر در آبهای استان گیلان دچار غرق شدگی شده اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۹۶۴
آبهای گیلان جان دو گردشگر را گرفتمعاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:همزمان با شروع ماه مبارک رمضان شاهد افت گردشگری در استان گیلان بوده ایم.
حمید رضا آذر پور با بیان اینکه همواره در طول سال استان گیلان شاهد حضور گردشگران به ویژه در نوار ساحلی استان است، بیان داشت: به همین منظور تمام ستادهای سفر در شهرستان های ساحلی از ماه گذشته جهت سرویس دهی به گردشگران ورودی به استان فعال شده اند.
وی بیان داشت: انتظار می رود با اتمام ماه مبارک رمضان شاهد ورود موج عظیمی از گردشگران تابستانی به استان گیلان باشیم.
وی تامین امنیت در سواحل استان گیلان را از مهمترین مواردی دانست که مورد توجه مقامات استانی قرار دارد و گفت: طرح های سالم سازی دریا نیز هم اکنون در استان فعال شده و گردشگران می توانند از خدمات این طرح ها بهره مند شوند.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از فعالیت طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان خبر داد و گفت: از اوایل خرداد ماه امسال طرح های سالم سازی فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی با اشاره به اینکه طرح های سالم سازی دریا در تمام شهرستانهای ساحلی استان فعالیت دارند، گفت: نظارت بر عملکرد این طرح ها به صورت دائمی با همکاری فرمانداری های شهرستان های ساحلی صورت می گیرد.
آذر پور با اشاره به اینکه از ابتدای ماه جاری تا کنون دو نفر در آبهای استان گیلان غرق شده اند، بیان داشت: یکی از این افراد در رودخانه دچار غرق شدگی شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر ساله غرق شدگی ها در خارج از طرح های سالم سازی رخ می دهد، گفت: با توجه به استقرار ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا، در صورت بروز سانحه احتمالی، ناجیان غریق به فوریت به امداد و نجات اقدام می کنند اما در خارج از طرح های سالم سازی به دلیل نبود ناجی احتمال غرق شدگی چند برابر افزایش می یابد.
وی یادآور شد: البته این در حالی است که در برخی نقاط حادثه خیز نیز از سوی استانداری گیلان، ناجیان غریق جهت امداد و نجات فوری اسقرار می یابند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، بیان داشت: بر اساس آمار اعلام شده میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای استان گیلان در تابستان سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 93 با کاهش چشمگیری همراه بود که امیدواریم تابستان امسال نیز شاهد تداوم این روند کاهشی در میزان غرق شدگی باشیم.
وی نظارت بیشتر بر عملکرد طرحهای سالم سازی، کیفی سازی این طرح ها و افزایش تعداد ناجیان غریق آموزش دیده در داخل طرح های سالم سازی و خارج طرح ها را از مهمترین دلایل کاهش غرق شدگی در آبهای گیلان در تابستان سال گذشته عنوان کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان توسعه بوم گردی را یکی از اهداف مهم گردشگری گیلان عنوان و تاکید کرد: شرایطی را فراهم کرده ایم که گردشگران بتوانند در اقامتگاه های بومی تحت عنوان کاشانه مسافر در روستاهای گردشگری استان اقامت کنند که این امر می تواند از جذابیت فوق العاده ای برای گردشگران برخوردار باشد.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، در ایام تابستان نظارت بر عملکرد تمام واحدهای اقامتی و پذیرایی استان گیلان انجام خواهد شد تا بتوانیم رضایت مسافران را جلب کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: استان گیلان علاوه بر سواحل زیبا و دریا از جاذبه های گردشگری دیگر شامل آبشارها، تالاب ها، رودخانه ها و جنگل برخوردار است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
علیزاده اعلام کرد: تالاب بین المللی انزلی نیز به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان گیلان و شمال کشور مطرح است.
برچسب ها: نجات
ارسال نظرات
آخرین اخبار