۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

ساخت اقامتگاه های بوم گردی در سواحل دریای عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از ساخت اقامتگاه های بوم گردی در سواحل دریای عمان به منظور توسعه گردشگری سواحل مکران خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۹۶۱
ساخت اقامتگاه های بوم گردی در سواحل دریای عمان
دکتر کامبیز مشتاق گوهری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: با ساخت اقامتگاه های بوم گردی در سواحل دریای عمان که به منظور توسعه گردشگری سواحل مکران انجام می شود سعی خواهیم کرد تا کمبود مکان اقامتی برای اسکان گردشگران را تا حد زیادی جبران کنیم. 
وی افزود: ساخت این اقامتگاه ها با الهام گیری از معماری سنتی سیستان و بلوچستان و با استفاده از سازه های سبک صورت می گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین از همکاری دهیاری های روستاهای ساحلی استان در این خصوص خبر داد. 
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اقامت در چنین فضاهایی در روستاهای استان بدون شک بسیار مورد استقبال گردشگران ورودی به استان قرار خواهد گرفت.
دکتر مشتاق گوهری با اشاره به اهداف توسعه مکران عنوان کرد: ساخت اقامتگاه های بوم گردی بدون شک یکی از اهداف توسعه سواحل مکران در زمینه گردشگری خواهد بود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه از حمایت های بی دریغ این استان از دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور برای ورود تور به سیستان و بلوچستان در سال آینده که سال سفر به سیستان و بلوچستان اعلام شده است، خبر داد و اذعان داشت: بر این اساس یک سوم هزینه سفر، هزار نفر اولی که توسط دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور در مسیرهای تعیین شده استان وارد شوند ازسوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان به دفاتر خدمات مسافرتی وارد کننده تور پرداخت می شود.
وی مسیرهای نوارساحلی دریای عمان و مسیر زابل- زاهدان را مسیرهای گردشگری تعیین شده در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
دکتر مشتاق گوهری با بیان اینکه سال 96 شروع یک پروسه پنج ساله در برنامه ششم توسعه برای رونق گردشگری استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود، اذعان داشت: یکی از موثرترین این اقدامات می تواند برگزاری فستیوال ها و جشنواره های متعدد فرهنگی با موضاعات مختلف و جذاب برای گردشگران باشد. 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت های بی شماری برای امکان سرمایه گذاری در چابهار در امور مرتبط با گردشگری اعم از هتل، رستوران، کلوپ دریایی و ... وجود دارد. عنوان کرد: در همین راستا باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای ایجاد امکانات بیشتر گردشگری در چابهار جذب کنیم. 
وی با بیان جاذبه های گردشگری طبیعی چابهاراز جمله کوه های مریخی، کوه های گل افشان، جنگل های حرا، تالاب صورتی، خلیج زیبای گواتر و سواحل صخره ای افزود: کشتزارهای موز در زرآباد و شهرستان ساحلی کنارک نیز از دیگر جاذبه های نوار ساحلی دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود. 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در این باره ادامه داد: همچنین روستای تاریخی تیس واقع در نزدیکی چابهار دارای آثار تاریخی متعدد چند هزار ساله است که تماشای آن می تواند لحظات به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار