۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

چهار بندر صیادی در جنوب کشور امسال افتتاح می شود

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: چهار بندر صیادی در جنوب کشور تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل می رسد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۸۹۰
چهار بندر صیادی در جنوب کشور امسال افتتاح می شودسید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اعتبارات سال جاری در بخش احداث بنادر مصوب شده و تخصیص آن بنا به اعلام مسئولین مربوطه قطعی خواهد بود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، پس از تخصیص اعتبارات بخش احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، این اعتبار بنا به اولویت در بین پروژه های در دست اقدام تقسیم خواهد شد.
وی بیان داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، با تامین اعتبارات مورد نیاز امسال شاهد به اتمام رسیدن چهار پروژه بندر صیادی در جنوب کشور خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: بنادر صیادی گوگسر، درگهان و بندر عباس واقع در استان هرمزگان جزو پروژه هایی محسوب می شوند که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
وی اذعان داشت: همچنین با تزریق اعتبارات لازم تا پایان سال جاری، عملیات ساخت بندر صیادی پزم واقع در استان سیستان و بلوچستان نیز به طور کامل به اتمام خواهد رسید و تسویه حساب کامل با پیمانکار مربوطه انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره اینکه بندر صیادی بندرعباس هم اکنون با پیشرفت 93 درصدی همراه است، بیان داشت: به منظور ساخت این بندر صیادی تا کنون 15 میلیارد و 719 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.
بهشتیان با اشاره به اینکه امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل این پروژه صیادی تخصیص خواهد یافت، گفت: موج شکن های اصلی و فرعی به طول هزار و 600 متر و اسکله بتن و سایبان به طول 250 متر در این بندر صیادی ایجاد شده است.
وی همچنین به انجام لایروبی به حجم 280 هزار متر مکعب در این بندر صیادی اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی به وسعت 450 متر مربع از جمله ویژگی های این بندر صیادی محسوب می شود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: با اتمام محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به وسعت 10 هزار مترمربع، امسال عملیات ساخت این بندر صیادی به پایان خواهد رسید.
بهشتیان در ادامه به پیشرفت 90 درصدی ساخت بندر صیادی درگهان اشاره کرد و گفت: به منظور ساخت بندر صیادی درگهان، موج شکن های اصلی و فرعی به طول 920 متر احداث شده است؛ همچنین اسکله ای به طول 120 متر به منظور انجام فعالیت های صیادی و پهلوگیری و تخلیه صید قایق های صیادی در این بندر ساخته شده است.
وی از انجام لایروبی در آبهای اطراف بندر صیادی درگهان به حجم 250 هزار متر مکعب خبر داد و تصریح کرد: ساختمان های پشتیبانی در مساحت 250 متر مربع و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع احداث خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت: با اتمام محوطه سازی و ساختمان های پشتیبانی عملیات ساخت بندر صیادی درگهان امسال به اتمام خواهد رسید.
وی به هزینه کردن مبلغ 12 میلیارد و 470 میلیون و 700 هزار تومان به منظور ساخت بندر صیادی درگهان طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: به منظور تکمیل این پروژه ملی باید مبلغ شش میلیارد تومان اعتبار دیگر در این بندر صیادی هزینه شود که امسال این اعتبار تخصیص خواهد یافت.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، پیشرفت فیزیکی در ساخت بندر صیادی گوگسر واقع در استان هرمزگان را به عنوان یکی دیگر از پروژه هایی که قرار است امسال به اتمام برسد، 92 درصد اعلام کرد.
بهشتیان با بیان اینکه به منظور ساخت این بندر صیادی تاکنون، مبلغ 20 میلیارد و 226 میلیون و 400 هزار تومان اعتبار هزینه شده است، عنوان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته اتمام این پروژه صیادی به اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان نیاز خواهد داشت که این میزان اعتبار قرار است به منظور ساخت محوطه ها و تاسیسات پشتیبانی هزینه شود.
وی پیشرفت فیزیکی ساخت تاسیسات زیربنایی و محوطه ها را 70 درصد و میزان لایروبی را 80 درصد دانست و گفت: تا پایان سال جاری شاهد اتمام این پروژه ها و بهره برداری کامل از بندر صیادی گوگسر خواهیم بود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران همچنین از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در ساخت بندر صیادی پزم واقع در استان سیستان و بلوچستان در کرانه های دریای عمان خبر داد و گفت: با اتمام احداث محوطه سازی و ساختمان های پشتیبانی تا پایان سال شاهد بهره برداری کامل از این بندر صیادی در جنوب کشورمان خواهیم بود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، با بیان اینکه به منظور ساخت این بندر صیادی تا کنون مبلغ 10 میلیارد و 993 میلیون و 400 هزار تومان اعتبار هزینه شده است، بیان کرد: به منظور اتمام این پروژه مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز خواهد بود.
بهشتیان با اشاره به اینکه بندر صیادی پزم جزء پروژه های بهسازی بنادر صیادی به شمار می رود، اذعان داشت: با اتمام محوطه سازی و احداث ساختمان پشتیبانی، پروژه ساخت بندر صیادی پزم در ساحل دریای عمان به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی، موج شکن رسوب گیر به طول 550 متر و لایروبی به حجم 550 هزار متر مکعب، دایک لایروبی و حفاظت به طول 900 متر و ایجاد منطقه احیا به وسعت 100 هزار متر مربع،ترمیم اسکله به طول 175 متر و احداث اسکله قایق ها به تعداد چهار بازو از جمله ویژگی های پروژه بهسازی بندر صیادی پزم محسوب می شود.
برچسب ها: بندر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار