۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
توسط صیادان سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت:

50درصد از صید ماهی کشور در سیستان و بلوچستان

معاون سازمان شیلات گفت: نیمی از صید کشور در سال گذشته توسط صیادان استان سیستان و بلوچستان با ارزش500 تا دو هزار میلیارد تومان انجام شده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۵۷۶۱
50درصد از صید ماهی کشور در سیستان و بلوچستانبه گزارش مانا، علی اصغر مجاهدی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از ظرفیت های شیلات سیستان و بلوچستان می تواند محور توسعه بیش از پیش استان شود.
وی افزود: در برنامه ششم به توسعه پایدار و هدفمند سواحل مکران و بهره‎مندی از ذخایر دریایی توجه ویژه صورت گرفته است.
مجاهدی در ادامه با اشاره به چشم اندازهای شیلات سیستان و بلوچستان در راستای نیل به اهداف استانی و ملی، ارتقاء دانش بهره بردار شیلات در راستای بهره برداری هرچه بهتر منابع آبزی توسط مصرف کنندگان و حفاظت از محیط زیست آبزیان، تکمیل بخش عظیمی از زیرساختهای صیادی و آبزی پروری همچنین واگذاری مدیریت زیرساختها به جامعه بهره بردار، نوسازی شناورهای صیادی و تجهیز آنها به ابزار و روش های صید مدرن و پیشرفته را از مهمترین اهداف این چشم اندازها نام برد.
معاون سازمان شیلات با اشاره به وجود امکانات فراوان آبی در ایران خاطرنشان کرد: ایران با دارا بودن امکانات فراوانی آبی در بخش های صید و صیادی و آبزی پروری، توانسته است طی سال های اخیر رشد بسیار سریعی را در تولید آبزیان تجربه کند.
وی در این باره ادامه داد: حاصل این تجربه کسب مقام اول صید تون ماهیان در غرب اقیانوس هند و مقام نخست تولید قزل آلای رنگین کمان در آب شیرین در جهان است.
مجاهدی باتاکید بر اینکه ایران یکی از کشورهای اصلی تولید کننده میگوی پرورشی در منطقه است، تصریح کرد: همچنین ایران یکی از کشورهای اصلی تولید کننده میگوی پرورشی در منطقه بوده و با دارا بودن اراضی مستعد قابلیت پرورش این آبزی را در شمال و جنوب کشور دارد.
وی با تاکید بر توجه اصولی و راهبردی به ظرفیت‌های بسیار بالای صنعت شیلاتی جنوب شرق کشور که می‎تواند توسعه پایدار و جهش داری را به کشور وارد کند، اظهار داشت: امروز صنعت شیلات به ویژه در سیستان و بلوچستان توانسته در ابعاد بین‎المللی و ملی بسیاری از معادلات را تغییر دهد به گونه‎ایی که پیشانی توسعه ایران اسلامی به واسطه سواحل مکران و صنعت شیلات، در حال رشد است.
به گزارش مانا، در پایان این مراسم هدایت الله میرمرادزهی به عنوان مدیرکل جدید اداره‎کل شیلات سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات محسنعلی گلشنی قدردانی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار