۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
مدیر عامل تایدواتر خاورمیانه عنوان کرد:

سازمان بنادر زمینه بازگشت تایدواتر را فراهم کند

مدیر عامل تاید واتر خاورمیانه گفت: پس از رفع تحریم ها سازمان بنادر و دریانوردی می بایست زمینه حضور ما را با نام تایدواتر در مزایده ها و مناقصات فراهم کند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۷۵۷
سازمان بنادر زمینه بازگشت تایدواتر را فراهم کند

به گزارش خبرنگار مانا مهدی اعتصام در کنفرانس خبری که در محل شرکت تاید واتر برگزار شد ضمن اعلام این مطلب گفت: البته فرآیند رفع تحریم های تاید واتر مقداری زمان بر خواهد بود. حداقل در مورد تحریم های اتحادیه اروپا احتمال دارد از 9 ماه تا یک سال زمان نیاز داشته باشیم. اما به نظر می رسد رفع تحریم های خزانه داری آمریکا اگر هم ممکن باشد به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. وی در ادامه با اشاره به رفع اختلافاتی قدیمی که از سال 89 با سازمان بنادر باقی مانده بود همزمان با آغاز فرآیند رفع تحریم های تاید واتر عنوان کرد: در حال حاضر کارهای سرمایه ای، سرمایه گذاری و توسعه ای را با همکاری سازمان بنادر آغاز کرده ایم.
اعتصام در تشریح این فعالیت ها افزود: یکی از پروژه ها سیلوی 43 هزار تنی بندر امیرآباد است که مجوز آن صادر شده و کار اجرایی آن آغاز شده است. امیدواریم این پروژه را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
مدیر عامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با اشاره به پروژه بندر انزلی تصریح کرد: در بندر انزلی هم یک پروژه ساخت انبار 500 هزار متر مربعی را آغاز کرده ایم که هفته گذشته با انجام آن موافقت شد. امیدواریم این پروژه را هم تا اویل سال آتی به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: در بندر امام(ره) اجرای پروژه ترمینال دوم غلات را داریم که ظرفیت آن 150 هزار تن پیش بینی شده است. تا کنون مجموعه ای از خرید تجهیزات جدید را در راستای این پروژه انجام داده ایم. سه دستگاه مکنده 600 تن و دو دستگاه جرثقیل و اجرای سیستم دو کیلومتری نوار نقاله، احداث 150 هزار تن سوله از جمله این موارد است. هم اکنون با بودجه ای 150 میلیارد تومانی سفارش دستگاه ها انجام شده که امیدواریم این پروژه نیز در سال 95 با کمک سازمان بنادر به نتیجه برسد.
مدیر عامل شرکت تاید واتر خاورمیانه پروژه این شرکت را در بندر شهید رجایی منوط به ابلاغ نهایی تملک یک زمین 6.6 هکتاری در این بندر دانست و گفت: در بندر شهید رجایی تا رقم 20 میلیارد تومان در قالب BOT سرمایه گذاری خواهیم کرد.
اعتصام خرید دو فروند شناور ASD را در قالب قرارداد با شرکت فلات قاره را از دیگر سرمایه گذاری های تازه تاید واتر اعلام کرد و اظهار داشت: دو فروند شناور سامیت نیز به ارزش 18 و نیم میلیارد تومان خریداری کرده ایم.
وی در ادامه به مناقصه لایروبی بنادر اشاره کرد و اذعان داشت: در موضوع لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی کار بزرگی انجام داد. لایروبی که پیش از این در انحصار شرکت نگین سبز قرار داشت بر اساس سیاست های تازه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی که معطوف به فعال سازی هر چه بیشتر بخش خصوصی در همکاری با این وزارتخانه است به سه شرکت مختلف در قالب یک مناقصه پیشنهاد شد.
مدیر عامل شرکت تاید واتر خاورمیانه در تشریح فرآیند این مناقصه گفت: در فرآیند مناقصه مشکلاتی به وجود آمد. در مرحله اول آن شرکت نگین سبز برنده مناقصه شد.
وی با اشاره به مراحل بعدی مناقصه لایروبی ادامه داد: در مرحله دوم شرکت ماشین کاریز و در مرحله سوم و در زمانیکه که دیگر اطلاعات همه شرکت ها به نوعی مشخص شده بود بجز یک شرکت کسی در روند مناقصه حضور نیافت و نهایتا مناقصه به مذاکره تبدیل و با حذف شناورهای غیر استراتژیک از مناقصه و اعلام قیمت تازه؛ شرکت خط دریا بندر وابسته به تاید واتر برنده اعلام شد. که حالا ما در حال تحویل گیری شناورهای لایروبی هستیم.
اعتصام در ادامه سخنان خود یکی از فعالیت های مهم این شرکت را تعیین تکلیف پروژه سالویج خورموسی که از سال 1386 معطل مانده است دانست و اظهار داشت: به دنبال تعیین تکلیف سالویج خورموسی هم با سازمان هستیم. این یک قرارداد قدیمی و مربوط به سال 1386 است. امیدواریم با همراهی و همکاری خوب سازمان این مهم نیز به سر انجام برسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مانا که اگر بخواهید در مزایده ترمینال یک بندر شهید رجایی شرکت کنید با برند تایدواتر شرکت می کنید یا با عناوین شرکت های اقماری که در اختیار دارید؟ گفت: مهم این است نگاه سازمان بنادر به تحریم تاید واتر چگونه خواهد بود. ما زمینه را فراهم کرده ایم اما فرآیند رفع تحریم باید طی شود. اگر سازمان بنادر حساسیت زیادی در این موضوع به خرج ندهد که بعید است اینطور باشد و اگر زمان اعلام مزایده طولانی تر شود شاید تا آن زمان بتوانیم با عنوان تایدواتر در آن شرکت کنیم. در غیر این صورت نمی توانیم.
مدیر عامل تاید واتر در پاسخ به پرسش دیگر مانا با این عنوان که شرکت های اقماری شما در این حوزه هنوز سابقه و اعتبار کافی را ندارند با این مسئله چه کار می کنید؟ گفت: ما باید به طرح های توسعه ای جدی دیگری بپردازیم تا زمینه حضور ما در بندر شهید رجایی فراهم شود تا شاید بتوانیم در فازهای بعدی (2و 3)حضور داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار