۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

مقابله با صید غیرمجاز در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از برخورد و مقابله جدی با صید غیرمجاز در مناطق ساحلی و بنادر صیادی استان با هدف حفظ ذخایرآبزیان دریایی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۵۰۲
مقابله با صید غیرمجاز در مناطق ساحلی خوزستان
دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:برخورد با صید غیرمجاز متناسب با فصل آزادسازی و ممنوعیت صید انجام می شود و این برخورد مستمر خواهد بود.
وی با بیان اینکه هیج مرجعی به جز شیلات اجازه صدور مجوز صید را ندارد گفت: هرنهادی که اقدام به صدور و حتی اجازه صید به صیادان غیرمجاز در مناطق ساحلی خوزستان را بدهد باید در برابر قانون پاسخگو باشد.
مدیرکل شیلات خوزستان با ابراز نگرانی شدید از کاهش چشمگیر و بی سابقه آبزیان دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس اظهار داشت:مهمترین عامل کاهش ذخایر آبزیان صید غیرمجاز توسط صیادان متخلف بوده است.
دکتر خون میرزایی در تشریح وضعیت ذخایر آبزیان و کاهش آن در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس گفت: میزان صید ماهی بیاح در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 56درصد ، حلواسفید(زبیدی) 54درصد ، حلواسیاه 20درصد ، میگوی دریایی 50درصد ، شوریده 44درصد و صبور 70درصد کاهش داشته و این وضعیت برای آینده بسیار نگران کننده است. 
وی با بیان اینکه منابع آبزی دریایی در منطقه بشدت در حال کاهش و نابودی است افزود: این کاهش عمدتا" به دلیل افزایش بی رویه صید و استفاده از ادوات غیرمجاز صیادی بوده است.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: کاهش میزان صید در سال 94 نسبت به سال ماقبل آن با وجود تلاش بیشتر صیادان نشان می دهد که منابع دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس به شکل غیرقابل برگشت در حال نابودی است که یکی از راههای پیشگیری از این روند ، جلوگیری از صید غیرمجاز 
و قاچاق می باشد.
وی به صید بی رویه و در زمان ممنوعیت صید توسط برخی صیادان عراقی اشاره کرد و گفت: این موضوع بارها به مسئولان عراقی گوشزد شده است ولی تاکنون اقدامی از سوی عراقی ها برای توقف صید مخرب و قاچاق صورت نگرفته است.
سال گذشته حدود 48هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد که در مقایسه با سال 93 حدود 10درصد کاهش نشان می دهد.
اداره کل شیلات خوزستان به منظور صیانت از ذخایر آبزیان منطقه ، طرح پرورش ماهی در قفس را به صورت جدی دنبال می کند تا بیش از این به ذخایر آبزیان دریایی فشار وارد نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار