۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

امضاء قرارداد 40میلیارد ریالی در بندر بهشتی چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: انعقاد قرارداد احداث پایانه مخازن فرآورده های نفتی (قیر) با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی امضاءشد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۵۴۵۱
امضاء قرارداد 40میلیارد ریالی در بندر بهشتی چابهاربه گزارش مانا، سیاوش رضوانی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث پایانه مخازن فرآورده های نفتی (قیر) با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی گفت: این میزان سرمایه گذاری بین شرکت "بهبود صنعت بیرجند" و اداره کل بنادر و دریانوردی با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال در یک هکتار زمین با ظرفیت سالانه 50 هزار تن به مدت 15 سال به صورت BOT امضاء شد.
وی افزود: مدت زمان تعیین شده برای ساخت این پایانه یک سال است.
مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بهره برداری از فاز اول طرح توسعه بندر چابهار در آینده نزدیک اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به نزدیکی بهره برداری فاز اول طرح توسعه، دوران شکوفایی بندر چابهار در حال نمایان شدن است و شرایط امروز منطقه دیگر شبیه سالهای قبل نیست زیرا سیل سرمایه گذاران به این بندر سرازیر شده است.
وی تصریح کرد: این سازمان با پیروی از اهداف تعیین شده اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری علاوه بر فراهم آوردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش های خصوصی توانمند در ایجاد سرمایه، رشد اقتصادی منطقه پایدار را در دستور کار خود قرارداده است.
در ادامه مدیر عامل شرکت"بهبود صنعت بیرجند" گفت: امیدواریم بتوانیم با انجام صادرات قیر از بندر چابهار به کشورهای هند، پاکستان و امارات متحده عربی از رقبای خود پیشی گیریم.
ایمان علیدوست گفت: همزمان با احداث مخازن صادرات قیر در بندر چابهار، به دنبال مخازن در بنادر "تی آن جین کشور چین و هامبروگ آلمان هستیم.
وی اظهار داشت: با صادرات قیر از بندر چابهار می توانیم کشور امارات متحده عربی را که پیش از این، از بنادر کشور ما قیر می خرید و به کشورهای چین و افریقا صادر می کرد از گردونه رقابت حذف کنیم که این امر سودآوری ارزی برای کشور به همراه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار