۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

تنوع بخشی خدمات گردشگری دریایی در استان گلستان

اجرای پروژه های سرمایه گذاری در زون های ساحلی استان گلستان، به تنوع بخشی خدمات و فعال سازی گردشگری دریایی کمک قابل توجهی خواهد کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۲۶۵
تنوع بخشی خدمات گردشگری دریایی در استان گلستان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: استان گلستان با دارا بودن بخش زیادی از سواحل دریای خزر، نقش موثری در توسعه گردشگری دریایی کشور دارد.                                                                            
ابراهیم کریمی افزود: به همین منظور در این استان برنامه ریزی در بخش گردشگری دریایی ، زمینه های لازم برای توسعه و رونق این صنعت را فراهم خواهد کرد.                                                             
این مقام مسئول در استان گلستان، افزود: در استان گلستان علاوه بر جاذبه های مختلف طبیعی همچون کوه ، جنگل ، دشت های وسیع ، تالاب های بین المللی ، گل فشانها ، همجواری کوه جنگل و دریا ؛ بیش از 80 کیلومتر ساحل دریایی وجود دارد.                        
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان عنوان کرد: بندر ترکمن، بندرگز، گمیشان ، نوکنده و جزیره آشوراده از دیگر ظرفیت های گردشگری دریایی استان محسوب می شوند.                                                                                       
وی اذعان داشت: همچنین باید توجه داشت که اجرای پروژه های سرمایه گذاری در زون های ساحلی به تنوع بخشی خدمات و فعال سازی گردشگری دریایی کمک قابل توجهی خواهد کرد.                                                                            
وی بیان کرد: به منظور تنوع بخشی در خدمات گردشگری دریایی لازم است از تمام ظرفیت های موجود در استان با همکاری ارگانهای مرتبط بهره برد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان ساخت: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باهمکاری سازمان حفاظت محیط زیست ، بنادر ودریانوردی و شیلات می تواند برنامه ها و طرح های متعدد گردشگری دریایی را ارائه دهد.
وی اظهار کرد: به این ترتیب با همکاری های فرابخشی می توان دریا را به عنوان یکی از محورهای توسعه گردشگری استان گلستان معرفی کرد.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: یکی از راه های توسعه گردشگری دریایی در استان گلستان، بهره مندی از ظرفیت های صیادی است.
کریمی عنوان کرد: می توان با برنامه ریزی در این بخش و شناسایی شرکت های تعاونی پره که در حوزه های صید و صیادی و گردشگری فعالیت می کنند، نسبت به توسعه گردشگری دریایی اقدام کرد.                                                                                
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: استفاده از توان و ظرفیت صیادی و بهره مندی از زمان صید و صیادی می توان نسبت به اجرای تورهای گردشگری و سفرهای دریایی برنامه ریزی های لازم را انجام داد.                       
وی تاکید کرد: به این ترتیب شرایطی فراهم خواهد شد تا گردشگران بتوانند به همراه صیادان، صید ماهیان استخوانی را از نزدیک تجربه کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد علاقه مندی برای اجرای طرح های گردشگری دریایی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، بهره برداری از تاسیسات گردشگری موجود و تلاش به منظور افزایش امکانات خدماتی و رفاهی درسواحل استان از دیگر راه های توسعه گردشگری دریایی در استان گلستان قلمداد می شود.                                                                                                                                           
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نیازمند ایجاد زیرساختهای گردشگری است که باید از سوی دولت ایجاد و دراختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار داده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار