۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
سواحل خلیج فارس در بوشهر میزبان گردشگران است

برگزاری توردریایی در بوشهر با کشتی تفریحی 300 نفره

در تعطیلات آخر هفته جاری، تعداد زیادی گردشگر از استان های همجوار برای بهره مندی از سواحل و آبهای خلیج فارس وارد بوشهر شده اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۲۳۱
برگزاری توردریایی در بوشهر با کشتی تفریحی 300 نفره
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: درتعطیلات آخر هفته، شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران به نوار ساحلی استان بوشهر هستیم.                                
ناصر امیرزاده عنوان کرد: این گردشگران اکثراً از استان های همجوار وارد استان بوشهر می شوند تا درگرمای هوا بتوانند از سواحل خلیج فارس بهره مند شوند.                                                     
وی عسلویه را یکی از مهمترین قطب های جذب گردشگران استان های همجوار اعلام کرد و گفت: این شهرستان ساحلی به دلیل موقعیت خاص طبیعی و نیز اقتصادی، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.                                             
وی به افتتاح دهکده گردشگری ساحلی شیرین نو در نوروز امسال در عسلویه اشاره کرد و اذعان داشت: وجود چنین تفرجگاهی که به عنوان پایلوت گردشگری جنوب کشور نیز شناخته می شود در شهرستان عسلویه باعث رونق بیش از پیش گردشگری دریایی در این منطقه شده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر عنوان کرد: از سوی دیگر با افتتاح این مجموعه گردشگری، شرایطی فراهم شده تا خانواده های کارکنان صنایع پتروشیمی عسلویه نیز مدت بیشتری در عسلویه اقامت کنند.                                                                         
وی در ادامه به دهکده ساحلی گردشگری امید در شهرستان بوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: این دهکده گردشگری ساحلی توسط شهرداری در ساحل بوشهر ایجاد شده است.                                                      
امیرزاده خاطرنشان ساخت: با توجه به گرمای روز، این دهکده ساحلی هم اکنون بیشتر در شب ها مورد اقبال مردم بوشهر و گردشگران قرار می گیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: در این دهکده ساحلی انواع بازی های آبی و تفریحات دریایی در اختیار گردشگران قرار می گیرد و لحظات مفرحی برای آنها به وجود می آید.
وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر نیز یک کشتی با ظرفیت 300 نفر در امر برگزاری تورهای دریایی در آبهای ساحلی شهرستان بوشهر فعال است.
وی اضافه کرد: هر چند ظرفیت این کشتی برای برگزاری تورهای گشت دریایی تکمیل نمی شود اما با این وجود خدمات رسانی و فعالیت آن مداوم است و هر روزه انجام می شود.               
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: این کشتی تفریحی نیز از جذابیت خاصی برای گردشگران برخوردار است و به یک جاذبه گردشگری مهم در بوشهر تبدیل شده است.                                          
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، عنوان کرد: در ایام نوروز دو کشتی بزرگ در امر برگزاری تورهای گشت دریایی در آبهای ساحلی بوشهر فعال بودند که این به دلیل تقاضای بالای گردشگران در آن ایام بود.
وی به تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید و بکارگیری شناورهای تفریحی در آبهای بوشهر اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد افزایش تعداد شناورهای تفریحی فعال درآبهای بوشهر و به دنبال آن رونق گردشگری دریایی خلیج فارس خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: سفر به جزیره خارگ نیز جاذبه دیگری از گردشگری استان بوشهر محسوب می شود.
وی گفت: البته هم اکنون سفر به این جزیره برای عموم مردم آزاد نیست و ورود به جزیره نیازمند اخذ مجوز از فرمانداری خارگ است.
امیرزاده اظهار کرد: با این وجود اگر به صورت موردی تورهای گردشگری و یا گردشگران نسبت به سفر به خارگ ابراز تمایل داشته باشند، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر می تواند نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای سفر آنها به این جزیره از طریق فرمانداری اقدامات لازم را انجام دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار