۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

توسعه توریسم دریایی با همکاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند

اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار فرصت بسیار مغتنمی برای همکاری های دو جانبه با این کشورها در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۱۸۴
توسعه توریسم دریایی با همکاری کشورهای حاشیه اقیانوس هندمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه توسعه گردشگری دریایی برخوردار هستند.            
دکتر کامبیز مشتاق گوهری تصریح کرد: بر اساس برنامه تنظیم شده در طرح برنامه ششم توسعه، توسعه سواحل مکران مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت های توسعه سواحل مکران، توسعه گردشگری دریایی و ساحلی است که نقش موثری در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری، اذعان داشت: برگزاری این اجلاس فرصت بسیار مغتنمی برای همکاری های دو جانبه با این کشورها در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی است.                 
دکتر مشتاق گوهری با اشاره به وجود ظرفیت دریای عمان و پتانسیل بالای آن در زمینه گردشگری اظهار داشت: می توان از این ظرفیت بالقوه با همکاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در سواحل عمان گام برداشت.             
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین این اجلاس فرصتی برای جذب سرمایه گذاران کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.
وی اذعان داشت: همچنین می توان نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی برای برگزاری تورهای دریایی از مقصد چابهار به سایر کشورهای همسایه مذاکراتی را انجام داد.                                                                                                      
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: این امر تاثیر بسزایی در رونق گردشگری دریایی منطقه خواهد داشت.
وی یادآور شد: در مجموع می توان گفت که برگزاری اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند، تضمین کننده توسعه گردشگری در سواحل عمان با همکاری سرمایه گذاران خارجی است.                                                           
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه اذعان داشت: در همین راستا، جاذبه های گردشگری دریایی استان و سایر مناطق کشور در حاشیه این اجلاس معرفی خواهد شد.                                                      
دکتر مشتاق گوهری در ادامه بیان داشت: همچنین بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ، در حاشیه برگزاری اجلاس کشورهای اقیانوس هند در چابهار از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، جشنواره اقوام برگزار می شود.
وی اذعان داشت: به همین منظور، 10 استان دارای فرهنگ غنی کشور برای شرکت در این جشنواره و نمایش فرهنگ و آداب و رسوم خود دعوت شده اند.
به گفته وی، استان های همجوار استان های سیستان و بلوچستان از جمله کرمان و هرمزگان و نیز سایر استان ها همچون کرمانشاه ، کردستان، گیلان و خراسان رضوی در این جشنواره حضو رخواهند داشت.
دکتر مشتاق گوهری تاکید کرد: اما در راس تمام این استانها، غرفه فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان پررنگ تر خواهد بود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این جشنواره در دو بخش شامل صنایع دستی و سوغات و موسیقی نواحی طی تاریخ های 30 و 31 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزیهای جامعی که در راستای بهره برداری از این اجلاس بین المللی جهت توسعه گردشگری دریایی انجام شده است، بتوانیم نهایت استفاده را ببریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار