۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

حمل 50 درصدنفت صادراتی ایران توسط نفتکش‌های خارجی

رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارگ گفت: در دوره پسابرجام حدود 50 درصد از محموله‌های نفت خام ایران با نفتکش‌های خارجی صادر می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۱۵۵
حمل 50 درصدنفت صادراتی ایران توسط نفتکش‌های خارجی به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیدابراهیم حسینی با بیان اینکه خارگ از مناطق مهم و استراتژیک ایران اسلامی است اظهار داشت: بیش از 93 درصد نفت صادراتی کشوراز پایانه نفتی خارگ که در شمال غربی بوشهر و در آب‌های خلیج فارس صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه فعالیت نفتکش‌های خارجی در پایانه خارگ افزایش یافته است گفت: پیش از این 90 درصد صادرات نفت خام کشور توسط نفتکش‌های ملکی ایران انجام می‌شد اما در دوره پسابرجام حدود 50 درصد از محموله‌های نفت خام ایران از خارگ و با نفتکش‌های خارجی صادر می‌شود.
رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارگ افزود: بیشتر این نفتکش‌ها از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله اسپانیا، رومانی، نروژ، چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و ترکیه هستند.
حسینی با بیان اینکه بخشی از این کشورها در پسابرجام خرید نفت را از ایران آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: با اجرایی شدن برجام و پس از مدت‌ها، شاهد پهلوگیری همزمان پنج نفتکش در اسکله خارگ هستیم.
وی رسالت شرکت پایانه های نفتی را دریافت، ذخیره سازی، اندازه گیری، بارگیری و تخلیه کشتیها دانست و گفت: پایانه نفتی خارگ تهدیدها را به فرصت و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرده است و با ترمیم زیرساخت‌ها آمادگی مناسبی برای پهلوگیری نفتکش‌ها وجود دارد.
برچسب ها: نفتکش خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار