۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

راه ورود گردشگران به جزایر خور موسی هموار می شود

با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری، اداره کل محیط زیست استان خوزستان و نیز فعالان بخش خصوصی در امر ورود تورهای گردشگری، امکان بازدید گردشگران از جاذبه های طبیعی جزایر خور موسی فراهم می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۱۴۶
راه ورود گردشگران به جزایر خور موسی هموار می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،|صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شهرستان ساحلی بندر ماهشهر به لحاظ داشتن طبیعتی منحصر به فرد، قابلیت جذب گردشگران بسیار زیادی را دارداما متاسفانه طی سالهای گذشته از این ظرفیت بالقوه بهره برداری لازم در امر گردشگری دریایی نشده است.
دکتر خسرو نشان به وجود خور موسی در بندر ماهشهر به عنوان جاذبه طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در خور موسی که متصل به آبهای خلیج فارس است، شاهد وجود حیات وحش دریایی بسیار زیبایی هستیم.                                                
وی با اشاره به اینکه این خور زیستگاه دلفین های گوژپشت محسوب می شود، اظهار داشت: تماشای دسته ای دلفین های گوژپشت در خور موسی می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.                                                        
این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین به وجود پرندگان دریایی بسیار در این خور اشاره کرد و گفت: خور موسی ، محل زندگی بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر محسوب می شود.                                                       
به گفته دکتر نشان، هر ساله از اسفند ماه تا خرداد ماه شاهد حضور حجم انبوهی از پرندگان مهاجر و بومی در خور موسی هستیم که مناظر بسیار بدیعی را به وجود می آوردند.                                                                                           
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: در خور موسی جزایر بسیار بکر و زیبایی وجود دارند که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.                        
وی یادآور شد: در این میان جزایر قمر، قبر ناخداد و حیات وحش بسیار منحصر به فرد این منطقه از مواردی هستند که سفر به آنها می تواند برای گردشگران از جذابیت فوق العاده ای برخوردار باشد.                                                       
وی در ادامه اظهار داشت: گردشگران ویژه و خاصی برای سفر به این جزیره علاقه مند هستند که باید سفر آنها به این جزایر در قالب تورهای طبیعت گردی صورت گیرد.                                                                                    
دکتر نشان گفت: حضور گردشگران به شکل انبوه در جزایر خور موسی، امکان وارد آمدن آسیب های جدی به محیط زیست منطقه را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: بنابراین باید با انجام برنامه ریزیهای دقیق شرایط را به گونه ای فراهم کرد که گردشگران با تعداد مشخص و همراه با لیدر وارد این جزایر شوند.                                                  
وی با اشاره به اینکه بخشی از این جزایر در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و بخشی دیگر نیز در اختیار نیروی های نظامی است، خاطرنشان ساخت: در گذشته به هیچ عنوان اجازه ورود به این جزایر فراهم نبود اما مدتی است که با علاقه مندی مسئولان استان و فرمانداری بندر ماهشیر، شرایط برای ورود گردشگران به این جزایر فراهم شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری اداره کل محیط زیست استان، برنامه ریزی دقیقی برای ورود گردشگران به خور موسی انجام دهیم.
دکتر نشان با تاکید بر استفاده هر چه سریعتر از قابلیت های گردشگری دریایی در خور موسی، اظهار داشت: باید با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد امکانات گردشگری در سواحل بندر ماهشهر نیز اقدام شود.
به گفته وی، توسعه گردشگری بدون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات مناسب توریسی فراهم نخواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: به همین منظور باید زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی از سوی دولت فراهم شود.
برچسب ها: جزیره خور موسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار