۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

صادرات مجدد کلینکر از بندر انزلی آغاز شد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز صادرات مجدد کلینکر به کشورهای حاشیه خزر پس از یک سال توقف خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۹۷۳
صادرات مجدد کلینکر از بندر انزلی آغاز شدمهندس حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز مجدد صادرات کلینکر به کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: دومین محموله کلینکرسیمان خزر پس از هماهنگیهای لازم با سازمان های ذیربط از جمله کشتیرانی دریای خزر و اداره گمرک از بندرانزلی به مقصد بندر باکو بارگیری شده است.
سرپرست اداره کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان با اشاره به توقف صادرات کلینکر از سال گذشته اظهار داشت: به منظور تقویت صادرات غیر نفتی، مذاکرات مشترکی با اداره گمرک ، کشتیرانی دریای خزر و مدیران کارخانه سیمان بعمل آمده است تا با کاهش قیمت تمام شده هر تن کالا از طریق یکپارچه سازی فرایند های عملیاتی و اجرایی و از سوی دیگر با ارتقای کیفیت کالا، صادرات کلینکر از بنادر استان ( بندرانزلی وبندر آستارا) افزایش یابد و سهم استان گیلان از این بازار و صادرات غیر نفتی رقابت پذیر شود.
وی افزود: در دوهفته گذشته هفت هزار تن کلینکربه بنادر آذربایجان و باکو صادر شده است که صادرات حدود دویست هزار تن تا پایان سال بعنوان بازار هدف درنظر گرفته شده است .
وی با اشاره به احداث خط راه آهن در بندر انزلی خاطر نشان کرد: احداث خط راه آهن در بندر انزلی در حمل و نقل چند وجهی،اقتصاد مقیاس ، صادرات غلات ، کالاهای حجیم و همچنین در بحث کریدور شمال ـ جنوب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد اما در صادرات کلینگر به دلیل نزدیکی کارخانه ها سیمان به بنادر، حمل و نقل جاده ای به صرفه تر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار