۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

بهبودناوگان دریایی، اولویت اصلی گردشگری دریایی بوشهر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در گردشگری دریایی توجه به زیر ساخت هایی که سرمایه گذاری در این بخش را آسان کند در اولویت قرار دارد که اولویت اصلی بهبود ناوگان دریایی است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۹۵۰
بهبودناوگان دریایی، اولویت اصلی گردشگری دریایی بوشهربه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد در جمع خبرنگاران بوشهر از واگذاری امور دریایی به بخش خصوصی خبرداد و اظهار داشت: لایروبی بنادر در جنوب، شرق، جنوب غرب و شمال به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی افزود:لایروبی های غیر استراتژیک به طور کامل واگذار شده اما لایروبی های استراتژیک در قالب راهبری واگذار شده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در توسعه ناوگان مطالعه برای تعیین شناور الگوی مناسب در تجارت منطقه ای در دست انجام است بیان کرد: در این زمینه با روش های حمایتی و اعطای تسهیلات و بهره مندی از توان شرکت های داخلی به دنبال معرفی این الگو هستیم که با توجه به شرایط حمل و نقل دریایی و تجارت منطقه ای به ناوگان دریایی کشور اضافه می شود.
وی استان بوشهر را از استان های مستعد در زمینه توسعه گردشگری دریایی ‌دانست و افزود: در گردشگری دریایی توجه به زیر ساخت هایی که سرمایه گذاری در این بخش را آسان کند در اولویت قرار دارد که اولویت اصلی بهبود ناوگان دریایی است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های خوب سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر، اپراتور ترمینال کانتینری بندر بوشهر بود که توسط شرکت بنیاد بارانداز محقق شد.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته از سایر فعالیت‌های بندری در بوشهر غافل نبودیم، در حالی که فعالیت بندر تجاری نداشتیم اما اکنون شاهد فعالیت بنادر تجاری در استان هستیم.
راستاد ادامه داد: در زمینه مسافرت‌های دریایی شرایط سختی برای سفر به خارگ بود اما اکنون در خارگ و گناوه اسکله مسافری ایجاد و مشکل یاد شده برطرف شده است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همچنین نماینده اداره کل بنادر و دریانوردی در 11 بندر استان مستقر شده و در مجموع بندر بوشهر توانست جایگاه خود را در بین بنادر تجاری کشور ارتقا دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار