۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

پیش بینی تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری

پیش بینی می شود امسال 18 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع پرورشی استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان تولید شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۹۲۹
پیش بینی تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در سال جاریرئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران به خبرنگار مانا گفت: ذخیره سازی مزارع میگو در استان هرمزگان از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است.
علی اکبر خدایی افزود: هم اکنون لاروهای میگو در استان هرمزگان بدون وجود هیچ گونه مشکلی در حال پرورش هستند.
به گفته وی، کراپ اول برداشت میگو در استان هرمزگان نیمه تیرماه آغاز می شود و بعد از آن بلافاصله عملیات ذخیره سازی برای دومین بخش تولید در استان هرمزگان آغاز خواهد شد.                                                                       
وی یادآور شد: استان هرمزگان دارای تعدادی زیادی مزارع پرورش میگو است و بعد از استان بوشهر هر ساله بیشترین میزان تولید میگوی کشور به این استان تعلق دارد.                                                        
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران در ادامه از آغاز فعالیت پرورش میگو در سایر استانهای کشور خبر داد و گفت:استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و گلستان نیز فعالیت پرورش میگو خود را آغاز کرده اند.                           
خدایی اضافه کرد: ذخیره سازی مولدهای جدید در مزارع استان خوزستان در آبادان نیز آغاز شده است.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود امسال 18 هزار تن میگوی پرورشی در مجموع مزارع پرورشی استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان تولید شود.                                                               
به گفته وی، این میزان تولید نیازمند زیر کشت رفتن حدود پنج هزار هکتار مزرع پرورش میگو در استان های فعال در این بخش از صنعت شیلات است.
این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان میگوی ایران با اشاره به اینکه تولید میگو در سال جاری در مقایسه با سال گذشته تفاوتی نخواهد داشت، بیان داشت: سال گذشته نیز 18 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده بود.                 
وی یادآور شد: این آمار در حالی است که سال 93 شاهد تولید بیش از 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور بودیم و سال گذشته به دلیل شیوع بیماری با کاهش 21 درصدی تولید میگو همراه شدیم.                                                                                
به گفته وی، بیشترین میزان خسارات وارد شده ناشی از بیماری در مزارع پرورش میگوی استان های بوشهر و خوزستان به وقوع پیوسته بود.
وی دلیل این عدم افزایش را به مشکلات مالی و عدم نقدینگی پرورش دهندگان میگو نسبت داد و اذعان داشت: صندوق بیمه هنوز مبلغی که پرورش دهندگان بابت خسارت به وجود آمده در سال گذشته ناشی از شیوع بیماری لکه سفید را طلبکار بودند به آنها پرداخت نکرده است.
خدایی بیان داشت: همین امر باعث می شود که پرورش دهندگان نتوانند مزارع زیادی را زیر کشت میگو برده و با وجود عاری بودن مزارع از بیماری، نمی توانند به تولید دلخواه دست یابند.                                 
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران افزود: از سوی دیگر برخی پرورش دهندگان نیز به طور کلی به دلیل مشکلات مالی ناشی از خسارات وارده در سال گذشته از چرخه تولید خارج شده اند.                                                               
وی خاطرنشان ساخت: افزایش تولید میگوی پرورشی در سال جاری، منوط به پرداخت خسارت وارده به پرورش دهندگان از سوی صندوق بیمه است.
وی اذعان داشت: در این صورت می توانیم امسال شاهد زیر کشت رفتن شش هزار و 700 هکتار مزرعه پرورش میگو و افزایش میزان تولید باشیم.
خدایی همچنین عنوان کرد: بیشترین هزینه ای که پرورش دهندگان میگو با آن روبه رو هستند، هزینه خرید غذای میگو است که تامین آن مشکلات زیادی را برای پرورش دهندگان به همراه دارد.
برچسب ها: پرورش میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار