۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

مولدهای میگوی وارد شده از اکوادور معدوم شدند

رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران گفت: مولدهای وارد شده از اکوادور به دلیل بیماری توسط سازمان دامپزشکی کشور معدوم شدند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۹۲۸
مولدهای میگوی وارد شده از اکوادور معدوم شدند
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال بعد از چندین سال توقف در واردات مولد میگو از گونه وانامی، مولدهای جدید از کشورهای اکوادور و هاوایی توسط بخش خصوصی به کشور وارد شد.                                                                   
وی با بیان اینکه عمده مولد های وارد شده توسط پرورش دهندگان فعال در استان بوشهر خریداری شده بودند یادآور شد: معدوم شدن این مولدها، ضرر و زیان اقتصادی بسیاری را برای وارد کنندگان آنها به همراه داشت اما مولدهای وارد شده از هاوایی از نظر سلامت مورد تایید سازمان دامپزشکی قرار گرفت و هم اکنون این گونه در استان بوشهر وارد چرخه تولید شده است.                                         
خدایی با اشاره به اینکه گونه مولد میگوی وارد شده از هاوایی، از نوع گونه وانامی است، اظهار داشت: دلیل وارد کردن مجدد این گونه مولد میگو ، نیاز به تجدید نسل میگوهای تولید شده در بوشهر برای مقاومت بیشتر در برابر بیماری بود.                                 
وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در سال گذشته در مزارع میگوی استان بوشهر، تصریح کرد: امید می رود با این اقدام، نسل جدیدی از میگوهای مقاوم در برابر بیماری تولید شود.                                                                                           
به گفته رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران، تکثیر و پرورش گونه وانامی باعث افزایش کیفیت میگوهای تولیدی کشور و در نتیجه رونق هر چه بیشتر صنعت پرورش میگو خواهد شد که در نهایت خواهیم توانست به اهداف تعیین شده در تولید میگوی کشور دست یابیم.             
وی در ادامه به آغاز تولید میگوی پرورشی در مزارع استانهای هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان اشاره کرد.        
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران اظهار کرد: در صورت تامین نقدینگی پرورش دهندگان خسارات دیده ناشی از شیوع بیماری در سال گذشته که عمدتا شامل پرورش دهندگان استان های بوشهر و خوزستان بودند، می توان به افزایش تولید میگو در سال جاری امیدوار بود.            
وی با اشاره به اینکه هنوز ذخیره سازی مزارع میگو در سایت گمیشان استان گلستان تکمیل نشده است، گفت: به زودی فعالیت پرورشی در این استان نیز آغاز خواهد شد.                                                                                                                                  
خدایی یادآور شد: به گفته مسئولان شیلات استان گلستان، امسال تولید میگو در استان گلستان در مقایسه با سال گذشته با افزایش همراه خواهد بود.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران اذعان داشت: امیدواریم امسال با عدم شیوع بیماری در مزارع میگو، سال خوبی را برای صنعت میگوی کشور به همراه داشته باشیم.                                                                                                      
به گفته وی، سال گذشته شاهد شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی استان های بوشهر و خوزستان بودیم که باعث وارد شدن ضرر و زیان مالی فراوان به پرورش دهندگان و در نهایت صنعت میگوی کشور شد.                                                                    
وی گفت: تداوم روند افزایشی تولید میگو در کشور بر اساس سیاست های تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران با تامین نقدینگی پرورش دهندگان و عدم شیوع بیماری در مزارع محقق خواهد شد.                                           
وی به پتانسیل بالای نوار ساحلی جنوبی کشور در تولید میگو اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم هر چه سریعتر از این پتانسیل حداکثر بهره برداری را انجام دهیم.
برچسب ها: لارو میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار