۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

مسیر ریلی بندرامام-اصفهان 450کیلومترکوتاه تر می شود

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با ساخت خط آهن خوزستان به اصفهان ، مسیر ریلی بندر امام به مرکز کشور تا 450کیلومترکوتاه تر می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۹۲۷
مسیر ریلی بندرامام-اصفهان 450کیلومترکوتاه تر می شود
عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت خط آهن خوزستان به اصفهان با شرکت کره ای دیلیم در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران اظهار داشت: با ساخت این خط آهن به طول 540کیلومتر با 4.5میلیارد یورو ، تحول مهمی در ترانزیت کالا ، جابجایی بار و مسافر اتفاق خواهد افتاد و بنادر جنوبی خوزستان در مسیر توسعه موزون  قرار می گیرند.
وی گفت: با ساخت این خط آهن که قرار است در مدت چهار سال به اتمام برسد هزینه های جابجایی و انتقال کالاهای وارداتی از بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر به مناطق مرکزی و شرقی کشور بشدت کاهش خواهد یافت و مهمترین اثر فوری و آنی آن صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد بود.
مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه به نقش مهم این خط آهن برای ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به بنادر خرمشهر و امام  خمینی (ره)اشاره کرد و افزود: با ساخت این خط جدید راه آهن ، ضریب سرمایه گذاری در استان خوزستان افزایش می یابد و سرعت توسعه استان خوزستان بیش از پیش شتاب خواهد گرفت.
درویش زاده ابراز امیدواری کرد با ساخت این خط آهن یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوزستان برای سفر ایمن تر به استان های اصفهان ، خراسان رضوی و هرمزگان جامه عمل می پوشد.
وی احداث خط راه آهن خوزستان به استان اصفهان (اهواز- اصفهان) به طول 540کیلومتررا اقتصادی خواند و افزود: بنادر خوزستان بیشترین نفع را از این پروژه اقتصادی که در سایه برجام محقق شده خواهند برد.
قرار است با اتصال خط آهن بندر امام – شادگان – خرمشهر ، کریدور خط آهن جنوب خوزستان تکمیل شود.
برچسب ها: بندر امام خمینی
ارسال نظرات
آخرین اخبار