۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

کشتی سازی ایزوایکو روابط عمومی دارد؟

رفتار غیرمسئولانه و ضعیف تصمیم‌گیران در روابط عمومی مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) در خصوص عملکرد این مجموعه به نوعی است که گمان می‌کنیم، این مجموعه اصلا روابط عمومی ندارد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۹۱۹
کشتی سازی ایزوایکو روابط عمومی دارد؟
به گزارش خبرنگار مانا، دروغ نیست اگر بگوییم،«امروزه روابط عمومی برای هر سازمان از نان شب هم واجب‌تر است» زیرا روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن است و این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و در کشور ما نیز این بخش از سازمان‌ها ارتقاء قابل توجهی داشته‌اند.
روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چرا که روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.
حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی‌هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود و آن چه حایز اهمیت است، ماهیت غیر مادی وظایف و مسئولیت‌های روابط عمومی‌هاست.
روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد. چرا که امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد. این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان هاست.
فارغ از نگاه مداخله‌جویانه به عملکرد روابط عمومی مجموعه ایزوایکو که این روزها به واسطه رفع تحریم‌ها و فراهم شدن زمینه پیشرفت این مجموعه نامش بیش از گذشته نیز بر سر زبان اعضای جامعه دریایی و سایر مسئولان افتاده، باید بگوئیم که رفتار غیرمسئولانه و قطع رابطه با رسانه‌ها به هیچ وجه برازنده این مجموعه توانمند نیست.
ارتباط با رسانه‌ها و شفاف‌سازی اقدامات و ارایه گزارش از بخش‌های مختلف فعالیت‌ها می‌تواند نوید رخدادهای خوب را در این مجموعه بدهد، اما متاسفانه چندین ماه است که پای خبرنگاران به این مجموعه باز نشده و این در حالی است که علاوه بر تداوم پروژه‌های قبل‌، به لطف مدیریت و درایت مدیران مجموعه و تلاش‌های صورت گرفته، سفارشات جدید نیز نصیب این مجموعه شده است.
در واقع شاهد رفتاری از سوی روابط عمومی ایزوایکو هستیم که بیشتر دافع خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای است تا این که نیتی برای تسهیل روابط و تقویت آنها وجود داشته باشد. حال آن که مدیر کنونی روابط عمومی این مجموعه خود را به اهالی رسانه نیز نسبت می‌دهد که جای بسی تامل است.
قطعا در قبال تلاش‌ها و توانمندی‌های موجود در این مجموعه، نیاز است روابط عمومی به عنوان بازوان اصلی ارتباط با بیرون نیز از توانمندی لازم برخوردار بوده و بتواند در فعالیت‌های انجام شده، سهیم باشد.
البته بسیاری از رسانه‌ها و خصوصا رسانه‌های تخصصی از عدم پاسخگویی مدیران این مجموعه نیز دلخوری دارند که شاید این موضوع به عدم ارایه مشاوره صحیح و اصولی ارتباط داشته باشد.
پس از مدت‌ها، سایت بی روح و بی‌محتوای این مجموعه به ظاهری آراسته و شکیل و اصولی تغییر قیافه داد اما دریغ از انتشار یک خبرامیدبخش!
اگر به سایت این مجموعه به آدرس http://isoico.co مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که آخرین خبر درج شده در این سایت مربوط به هشتم بهمن‌ماه، آن هم با موضوع اردوی فرهنگی تفریحی کارکنان است.
امیدواریم مدیران شایسته این مجموعه همچون ساماندهی سایر بخش‌های ایزوایکو، فکری نیز به حال روابط عمومی کرده و ارتباط بیشتری با مردم، از طریق رسانه‌ها داشته باشند.
برچسب ها: ایزوایکو
ارسال نظرات

نظرات کاربران

س Iran (Islamic Republic of) ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
0
0
این خبر درعین واقعیت است
آخرین اخبار