۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
مظفری مطرح کرد:

راهکارهای کمک دولت برای توسعه صنایع دریایی

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: دولت می‌تواند با تسهیل در فضای کسب و کار، تصویب قوانین و تزریق نقدینگی به توسعه صنایع دریایی کمک کند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۹۱۳
راهکارهای کمک دولت برای توسعه صنایع دریاییبه گزارش مانا از بندرعباس، مهرداد مظفری در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار کرد: صندوق توسعه صنایع دریا محور در افق 1404 باید به مرجعی تخصصی برای تبدیل ظرفیت‌های دریایی کشور به منافع ملی پایدار تبدیل شود.
وی افزود: کانون فعالیت‌های مرکزی این صندوق استان هرمزگان است که با ظرفیت‌های فراوان این استان، توسعه دریا محور می‌تواند بهترین مبنا برای توسعه کلان باشد.
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی کشور ادامه داد: این صندوق با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تأسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور در نقش رابط بین حاکمیت و بخش خصوصی ایفای مسئولیت می‌کند.
این مسئول همچنین گفت: قطعا در سایه راهبردها و اهداف این صندوق، انجام مطالعات توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اعمال انواع حمایت هدف‌دار موجبات توسعه‌ روز افزون صنایع دریایی در کشور را فراهم می‌آورد.
مظفری با قدردانی از نگاه دریا محور استاندار هرمزگان به توسعه و حمایت از برنامه‌های صندوق، عنوان کرد: از آنجا که تولید بر مبنای مطالعه بازار و بر اساس مزیت‌های اقتصادی به عنوان دو راهبرد این صندوق است، دولت می‌تواند با تسهیل در فضای کسب و کار، تصویب قوانین و تزریق نقدینگی به توسعه صنایع دریایی کمک کند.
مظفری تاکید کرد: شاه‌کلید واژه توسعه در مناطق ساحلی باید دریا باشد.
وی افزود: توسعه‌ ساخت و تعمیر کشتی و صنایع فراساحل، ایجاد زنجیره‌ تأمین مطمئن، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دریایی، توسعه‌ ساحل‌نشینی و دسترسی به آب، گسترش ترانزیت و صادرات مجدد، مشارکت بین‌المللی، صادرات محوری، توسعه‌ استانداردسازی، توسعه‌ بیمه‌های دریایی، مشارکت در صنایع فراساحل و حمایت از بخش خصوصی و تقاضاهای مردمی از جمله سیاست‌های کلی صندوق در حمایت از توسعه دریا محور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار