۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
استاندار هرمزگان مطرح کرد:

شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی مهیاست/ لزوم بکارگیری ظرفیت صندوق توسعه صنایع دریایی

استاندار هرمزگان با تاکید بر دریامحور بودن روند توسعه و برنامه های کلان اقتصادی این استان، گفت: برخورداری از بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی و 14جزیره مهم بهترین ظرفیت برای بهره گیری حداکثری از مزیت های اقتصاد دریا محور در هرمزگان است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۹۱۲
شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی مهیاست/ لزوم بکارگیری ظرفیت صندوق توسعه صنایع دریاییبه گزارش مانا از بندرعباس، جاسم جادری در دیدار با مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دریایی کشور، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده حداکثری را داشته باشیم، باید برنامه‌های توسعه با نگاه دریا محور تدوین شوند چرا که توسعه متوازن با سوگیری همه برنامه‌ها به این سمت و در واقع عمل به نظریه«بازگشت به دریا» اتفاق می افتد.
وی با اشاره به اهمیت مزیت خدادادی دریا در همه ابعاد توسعه، افزود: برابر آمار، ۹۰ درصد تجارت جهان از طریق دریاها انجام می‌شود و ۶۰ درصد نفت جهان نیز در منطقه خلیج‌فارس است که این امر به خوبی نشان دهنده مزیت‌های فوق‌العاده اقتصاد دریا محوراست.
استاندار هرمزگان با تاکید بر فعالیت بیشتر بخش خصوصی در پروسه اقتصاد دریا محور، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های لازم برای حمایت از بخش خصوصی با رویکرد دریا محور در هرمزگان وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این عرصه با توجیه اقتصادی بسیار بالایی همراه است.
سرمایه‌گذاری دریایی با توجیه اقتصادی بسیار بالایی همراه است
جادری در همین راستا با اشاره به مزیت های فراوان سواحل و بنادر و جزایر هرمزگان، یادآور شد: به عنوان نمونه سواحل شرق هرمزگان با عمق زیاد آب، قرار گیری در بالادست بنادر امارات متحده عربی، فاصله بسیار کوتاه در مقایسه با دیگر بنادر بزرگ آب‌های خلیج‌فارس با آب‌های اقیانوس هند و همچنین نزدیکی به خطوط بین المللی کشتیرانی دارای بهترین مزیت برای سرمایه گذاری در طرح هایی دریایی است.
وی در ادامه با تاکید بر حمایت از طرح ها و برنامه های صندوق توسعه صنایع دریایی کشور، تصریح کرد: از راهبردهای این صندوق برای تولید بر اساس مزیت‌های اقتصادی و تمهید شرایط برای توسعه پایدار صنایع دریایی حمایت لازم را خواهیم داشت و این ظرفیت برای حمایت از بخش خصوصی و تولید کنندگان باید به کار گرفته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار