۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

عزم جدی دولت در توسعه گردشگری دریایی

پیش نویس لایجه تشکیل شورای راهبری گردشگری دریایی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به هیئت دولت تقدیم شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۹۰۸
عزم جدی دولت در توسعه گردشگری دریایی
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تشکیل شورای راهبری گردشگری دریایی قرار است در هیئت دولت نیز مطرح شود.                                
سید کاظم خلدی نسب افزود: اهمیت این موضوع از آنجا است که این امر باعث می شود با عضویت برخی از اعضاء شورا از وزارتخانه های مختلف، بازوی قوی برای گردشگری دریایی ایجاد شود.                                          
وی تصریح کرد: با تشکیل شورای راهبری گردشگری دریایی با مصوبه هیئت دولت شاهد ایجاد پشتوانه ای بزرگ برای این بخش از صنعت گردشگری کشور خواهیم بود.                                                                
وی اظهار داشت: هر گونه مصوبه ای که این شورا در هیئت دولت داشته باشد جهت اجرایی شدن به دستگاه های مختلف ابلاغ خواهد شد.
خلدی نسب عنوان کرد: هم اکنون پیش نویس لایجه تشکیل شورای راهبری گردشگری دریایی به هیئت دولت تقدیم شده است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان ساخت: بحث و بررسی در خصوص تشکیل شورای راهبری گردشگری دریایی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در کمیسیون های تخصصی هیئت دولت انجام خواهد شد.
وی گفت: پس از تجمیع نظر ات، معاون اول رئیس جمهور نظر قطعی در این خصوص را از دستگاه های مختلف جمع آوری و نتیجه نهایی را در خصوص تشکیل این شورا اعلام خواهد کرد.                                                    
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: نوار ساحلی شمال و جنوب کشور از تنوع گردشگری بسیار خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون آنچنان که باید از این ظرفیت بهره گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر نوار ساحلی جنوب و شمال و جزایر خلیج فارس را به امکانات و تاسیسات گردشگری تجهیز کنیم.
خلدی نسب بیان کرد: آنچه که مهم است، اراده و همت جدی مقامات استانی در استان های شمالی و جنوبی کشور است تا تمام تلاش خود را با تکشیل کمیته های خاص برای رونق گردشگری دریایی انجام دهند.
وی یادآور شد: به ویژه این امر در نیمه دوم سال برای استان های جنوبی که از شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی برخوردار هستند، دارای اهمیت ویژه ای است.
خلدی نسب اذعان داشت: لازم است ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان های ساحلی نهایت تلاش خود را برای تسهیل سفر گردشگران به مناطق گردشگری دریایی و ساحلی انجام دهند.                                                           
نقش موثر مناطق آزاد در رونق گردشگری دریایی 
وی به نقش موثر مناطق آزاد در رونق گردشگری دریایی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر شاهد رونق گردشگری دریایی در مناطق آزاد اروند، کیش، قشم و چابهار به عنوان قطب های گردشگری جنوب کشور هستیم.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: سازمان های مناطق آزاد دراین مناطق مذکور، نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری دریایی ایفا کرده اند.
وی اظهار امیدواری کرد: سازمان های مناطق آزاد بیش از پیش با توسعه همکاری با سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نسبت به توسعه گردشگری دریایی و ساحلی اقدام کنند.
وی یادآور شد: همچنین گردشگری دریایی در نوار ساحلی شمالی کشور در سه استان گلستان، مازندران و گیلان روز به روز با افزایش امکانات گردشگری از رونق بیشتری برخوردار می شود.
به گفته خلدی نسب، افزایش تعداد شناورهای مسافربری و تفریحی در آبهای شمالی نیز با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در حال برنامه ریزی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار