۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

حضور آمریکا در آبهای دوردست با هدف کشورگشایی است

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: آنچه در تفکر و اندیشه آمریکایی ها حکمفرماست حضور در دریاهای خارج از آبهای سرزمینی برای کشورگشایی و زورگویی است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۹۰۰
حضور آمریکا در آبهای دوردست با هدف کشورگشایی استبه گزارش مانا، دریادار دوم عباسی گفت: آنچه که مهم است بحث اندیشه ها و تفکر است، اندیشه و تفکر سلسله مراتب فرماندهی و نیروهای نظامی ما، ایجاد بازدارندگی، حراست و صیانت از دریای سرزمینی و حضور در دریاهای دور دست و بین المللی برای صیانت از منابع و منافع کشور ایران است.
وی افزود: این درحالی است که آنچه در تفکر و اندیشه آمریکایی‌ها حکم‌فرماست، حضور در دریاهای خارج از آب‌های سرزمینی برای کشورگشایی و زورگویی است.
جانشین منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آنچه در خلیج فارس و دریای عمان و دریاهای دور دست دنبال می‌کنند، حفاظت و حراست از منابع و منافع کشور است.
وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، آمادگی و ارتقاء توان رزمی در دریا بدون تمرینات و رزمایش های بزرگ تخصصی و عمومی میسر نخواهد شد.
امیر دریادار دوم عباسی در ادامه خاطر نشان کرد: نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان به غیر از ایجاد ناامنی و گسترش تروریسم و جاسوسی و ایران هراسی چیز دیگری را دنبال نمی کند ولی حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و پهنه ی دریاها برای ایجاد فضای بازدارندگی در آبهای سرزمینی است.
وی در پایان گفت: ما با تمام قوا و با تمام توان در هر لحظه و در هر مکانی که ایجاب کند برای ارتقاء توان رزمی و آمادگی نیروهای رزمی خود در عرصه های سطحی، زیرسطحی، پروازی و... اجرای تمرینات و رزمایش های بزرگ را ضروری می دانیم و آماده هستیم طبق فرامین و دستور فرماندهی معظم کل قوا و سلسله مراتب در پهنه ی آب های سرزمینی و دریاهای دور دست به انجام وظیفه بپردازیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار