۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

پرورش ماهیان دریایی در قفس؛ طرح محوری وزارت جهاد

قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت: طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در حال حاضر به عنوان طرح محوری وزارت جهادکشاورزی مطرح است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۸۹۹
پرورش ماهیان دریایی در قفس؛ طرح محوری وزارت جهاد
مجری طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در گفتگو با خبرنگار مانا خاطرنشان ساخت: در سالهای اخیر طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در حال حاضر به عنوان طرح محوری وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است.                 
سیف الله حقیقی افزود: این طرح عمدتاً در دریا با استفاده از آب شور توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و با حمایت دولت اجرایی می شود.
به گفته وی، با توجه به کمبود منابع آب شیرین و نیز خشکسالی های اخیر، اجرایی شدن طرح هایی همانند پرورش ماهیان دریایی در قفس و بهره گیری از آب شور می تواند نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات ناشی از خشکسالی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه پروژه پرورش ماهی در قفس هم اکنون در حال رونق گرفتن است، بیان کرد: سال 93 در مجموع 123 تن ماهی دریایی از طریق پرورش در قفس تولید شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: این رقم در سال 94 با افزایش چشمگیر به چهار هزار تن رسید که حاکی از رشد چشمگیر این صنعت بود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته سال 95 شاهد تولید 20 هزار تن ماهی دریایی از طریق پرورش در قفس خواهیم بود.
حقیقی اذعان داشت: دولت تاکنون در ارتباط با ارائه تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان داوطلب هیچ گونه کوتاهی انجام نداده است.
قائم مقام سازمان شیلات ایران و مجری طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه تولید ماهی دریایی از طریق پرورش در قفس به 200 هزار تن در سال خواهد رسید.
وی اذعان داشت: این رقم تا پایان سال هزار و 404 به سالانه 400 هزار تن افزایش خواهد یافت که این رقم هدف نهایی ما از تولید ماهی دریایی در قفس خواهد بود.
حقیقی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در طرح های پرورش ماهی دریایی در قفس، سود مناسبی را عاید سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد کرد، گفت: تا کنون شاهد استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی از این پروژه ها بوده ایم.
وی گفت: برای اقبال بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی از این پروژه ها باید فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتری از طریق اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: تا کنون در کشور ما سیستم مدرنی در ارتباط با پرورش ماهیان دریایی در قفس وجود نداشته است.
وی گفت: هم اکنون با مشارکت برخی کشورهای پیشرو در این زمینه، طرح هایی را به عنوان پایلوت آغاز کرده ایم که امیدواریم هر چه سریعتر این طرح های پایلوت با راندمان تولید بالا به نتیجه رسند.
برچسب ها: ماهی در قفس شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار