۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

سود مرسک افت کرد

گروه کشتیرانی مرسک دانمارک از سود 224 میلیون دلاری در سه ماه نخست سال 2016 خبر داد که نسبت به سود 1.6 میلیارد دلاری مدت مشابه در سال 2015، روند کاهشی 86 درصدی را در پیش گرفته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۸۹۶
سود مرسک افت کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، در پی نزول قیمت نفت و نرخ کرایه حمل کانتینری، میزان درآمد بزرگترین شرکت کشتیرانی دنیا AP Moller-Maersk ،نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافت.
خط کشتیرانی مرسک-بزرگترین اپراتوری کانتینری دنیا-که تاکنون ازبیشترین ظرفیت کانتینری و هم چنین بالاترین میزان در آمد میان خطوط کشتیرانی دنیا، بهره مند بوده است، با کسب درآمد فقط 32 میلیون دلاری در سه ماه نخست سال جاری، شرایط وخیم مالی را تجربه می کند، ناگفته نماند این میزان در سال 2015، در حدود 710میلیون دلار گزارش شده بود.
بر اساس این گزارش در پی افت چشم گیر نرخ کرایه حمل کانتینری و افزایش یک تا سه درصدی تقاضای جهانی برای حمل و نقل کانتینری، پیش بینی می شود که کشتیرانی مرسک در سال 2016، نتایج بسیار ناامید کننده ای در مقایسه با سال گذشته به معرض نمایش بگذارد.
Nils Smedegaard Andersen، افسر ارشد اجرایی گروه کشتیرانی مرسک در این باره گفت: در حالی که بازار شرایط نامطلوب و نابسامانی را تجربه می کند، ما به تطبیق دادن هزینه یمان بر اساس شرایط جدید و حفظ یک عملکرد عملیاتی خوب در تجارت ،ادامه می دهیم.
وی در ادامه افزود:ما تمام تلاش خود را برای  تقویت و تحکیم موقعیت گروه کشتیرانی مرسک در بازار به کار می گیریم. 
برچسب ها: مرسک
ارسال نظرات
آخرین اخبار