۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

بزرگترین کشتی ردیاب بدون سرنشین آمریکا آزمایش شد

مرکز نظامی آمریکا، آزمایش بزرگترین کشتی ردیاب بدون سرنشین دنیا را آغاز کرد که قادر است هزاران کیلومتر را بدون حتی یک خدمه در مسیر دریا ردیابی کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۸۹۲
بزرگترین کشتی ردیاب بدون سرنشین آمریکا آزمایش شدبه گزارش گروه بین الملل مانا،این کشتی با نام (Sea Hunter) در حالی که سرنشینی به همراه ندارد با گشت زنی در اقیانوس های دنیا، زیردریایی های دشمن را ردیابی خواهید کرد.
یکی از مقامات آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا گفت: Sea Hunter با برخورداری از قابلیت های خاص و ویژه در ردیابی،می تواند کشتی های دیگر را که در آبهای خود در حال تردد هستند را رصد کند.
وی افزود: به دلایل امنیتی در طول آزمایش،برای هدایت این کشتی از نیروی انسانی کمک گرفته می شودو در صورت تایید قابل اطمینان بودن،کشتی به صورت خودکار و بدون سرنشین به مدت یک ماه به آب انداخته می شود.
مدیر این پروژه اعلام داشت:هیچ گونه محرک از راه دوری برای راندن این کشتی وجود نخواهد داشت و در عوض دستوراتی در مورد مسیر حرکت، هدف ،انجام  ماموریت  و ... صادر می شود و کشتی به صورت خودکار دستورات را اعمال خواهد کرد.
لازم به ذکر است: هزینه پروژه مذکور 20 میلیون دلار برآورد شده است که به صورت روزانه  هزینه ای  به مبلغ 15 هزار دلار را در برخواهد داشت.
برچسب ها: آمریکا ردیاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار