۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

طرح پرورش ماهی در قفس در جزیره مینو اجرا می شود

فرماندار خرمشهر گفت: در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، طرح پرورش ماهی در قفس در جزیره مینو اجرا می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۸۷۵
طرح پرورش ماهی در قفس در جزیره مینو اجرا می شود
ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مطالعات کارشناسی برای اجرای این طرح از سوی شیلات خوزستان انجام شده و امیدواریم این طرح  مصوب در نیمه اول سال جاری به مرحله اجرا درآید.
وی گفت: به دلیل موقعیت ویژه جزیره مینو که بین اروندکبیر و اروندصغیر واقع شده است و همچنین دسترسی به آبهای شیرین و لب شور ، این طرح ازهر نظر صرفه اقتصادی دارد.
فرماندار خرمشهر به ضرورت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس با توجه به کاهش صید دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس در برخی مناطق ساحلی استان از جمله بندر امام با موفقیت اجرا شده و امید است اعتبار لازم برای فراهم کردن زیرساخت های لازم این طرح از سوی اداره کل شیلات خوزستان فراهم شود.
حیاتی افزود: با توجه به اشتغال زا بودن طرح پرورش ماهی در قفس ، می توان بسیاری از کارآفرینان و افراد جویای کار منطقه را با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند جذب کار کرد.
جزیره مینو بخشی از محدوده منطقه آزاد اروند است و عمده فعالیت ساکنان این جزیره کشاورزی ، باغبانی و صیادی است.
این جزیره زیبا و پوشیده از نخلستان محل اجرای عملیات کربلای 4 در دی ماه 1365 بود و طی آن رزمندگان اسلام با عبور از عرض آبراه اروندرود ضربات سختی بر پیکر رژیم بعثی عراق وارد کردند.  
درسال های اخیر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند طرح های گردشگری آبی ، لایروبی انهار منشعب به اروندرود و بازسازی زیرساخت های این جزیره را اجرایی کرده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار