۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
در بندرعباس انجام شد:

رونمایی از سیستم پیشرفته جمع‌آوری آلاینده نفتی دریایی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونمایی سیستم جمع آوری مواد نفتی به نام RO KITE توسط شرکت دانمارکی در بندر شهید رجایی و تست عملی آن در حوضچه شماره یک بندر در حاشیه این دوره آموزشی خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۸۷۳
رونمایی از سیستم پیشرفته جمع‌آوری آلاینده نفتی دریایی به گزارش مانا،مهدی نوفرستی در این باره گفت: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر شهید رجایی در راستای عملیاتی شدن آخرین فناوری پاکسازی اینگونه آلاینده ها برگزار شد.
وی افزود: در این دوره سه روزه که به همت اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر هرمزگان و با همکاری شرکت DESMI دانمارک برگزار شد، 40نفر از نمایندگان بنادر تابعه و شرکت های دریایی بخش خصوصی حضور داشتند.
وی هدف از برگزاری این دوره عملی را آشنایی کارکنان واحدهای دریایی بنادر هرمزگان با آخرین فناوری پاکسازی آلودگی های نفتی دریا و نحوه تعمیر و نگهداری این تجهیزات اعلام کرد.
نوفرستی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با فعالیت های عملیاتی بوم اندازی، جمع آوری بوم و انداختن اسکیمر در آب با شناور خدماتی آشنا شدند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از رونمایی سیستم جمع آوری مواد نفتی به نام RO KITE توسط شرکت دانمارکی در بندر شهید رجایی و تست عملی آن در حوضچه شماره یک بندر در حاشیه این دوره آموزشی خبر داد.
نوفرستی اضافه کرد: در پایان دوره نیز، نشست پرسش و پاسخ شرکت کنندگان با مدرس دانمارکی مباحث آموزشی به منظور بومی سازی آخرین دانش و فناوری های روز دنیا در زمینه پاکسازی آلودگی های نفتی در دریا برگزار شد.
لازم به ذکر است، سازمان بنادر و دریانوردی ایران هم اکنون عضو کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی OPRC است.
خلیج فارس به دلیل شرایط خاص زیست محیطی و تردد سالانه 50 هزار کشتی تجاری به ویژه شناورهای نفتکش همواره در معرض بروز معضل آلودگی نفتی قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار