۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

2.8 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: دو میلیون و 877 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 321 میلیون دلار طی فروردین‌ماه امسال از گمرک پارس جنوبی صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۸۷۲
2.8 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، خداداد رحیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش مهم در صادرات کشور دارد اظهار داشت: این گمرک در صادرات کالای غیر نفتی به ویژه میعانات گازی و محصولات پتروشیمی رتبه نخست کشور به خود اختصاص داده است.
وی از افزایش صادرات در فروردین ماه خبرداد و خاطر نشان کرد: در فروردین دو میلیون و 877 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 321 میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شد که بیانگر افزایش 51 درصدی وزن و افزایش هشت درصدی ارزش کالاهای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه ۴۷ درصد از کالاهای صادراتی این گمرک را میعانات گازی تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: سهم میعانات گازی از نظر ارزش نیز در بین صادرات این گمرک 41 درصد است.
وی مهمترین محصولات صادراتی بعداز میعانات گازی را پلی‌اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، بوتن یک، مونو و دی اتیلن گلایکول دانست و افزود: از دیگر محصولات صادراتی این منطقه می‌توان به بوتادین یک و سه، متانول، جامبوواکس، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر، هوی‌اند، سازه‌های فلزی، نفتا، گاز آمونیاک، کود اوره، رافینیت و سیمان پورتلند اشاره کرد.
رحیمی از افزایش 57 درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی خبرداد و گفت: ماه گذشته یک‌میلیون و 338 هزار تن میعانات گازی به ارزش540 میلیون و 576 هزار دلار از طریق این گمرک صادر شده است.
وی با اشاره به واردات کالا از گمرک پارس جنوبی بیان کرد: طی فروردین‌ماه امسال 10 هزار و 245 تن کالا به ارزش بیش از 113 میلیون و 61 هزار دلار از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده که از نظر وزن 42 درصد و از حیث ارزش 72 درصد افزایش دارد.

برچسب ها: عسلویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار