۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بنادر را نمی توان به سرمایه گذار خارجی واگذار کرد/برخی فعالیت ها ماهیت انحصاری دارد

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به تبصره 21 در برنامه ششم توسعه، بهترین روش برای مدیریت و بهره برداری بنادر و پورت اپراتوری ها، روش پدر سالارانه (پاترنالیستی) است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۸۵۶
بنادر را نمی توان به سرمایه گذار خارجی واگذار کرد/برخی فعالیت ها ماهیت انحصاری داردبه گزارش خبرنگار مانا مهندس محمد سعید نژاد صبح امروز در جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ازمهم ترین دغدغه های سازمان بنادر ودریانوردی تعیین روش مدیریت و بهره برداری از ترمینال ها و پورت اپراتوری ها است به این دلیل بدنبال اخذ یک تصمیم بلند مدت در این امور هستیم.
معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به انواع روشهای مدیریت و بهره برداری در دنیا عنوان کرد: برای حل این مشکل و اخذ تصمیم مناسب از مشاورین خارجی( HPC) برای تحلیل بازار و مطالعه روشهای مدیریت و بهره برداری در کل دنیا استفاده شد.
سعید نژاد با بیان اینکه HPC سه روش مدیریت و بهره برداری را در این زمینه پیشنهاد داده است گفت: مدیریت و بهره برداری توسط بخش خصوصی، مدیریت و بهره برداری توسط بخش دولتی و همچنین مدیریت و بهره برداری توسط بخش خصوصی با نظارت دولت بعنوان روش پدر سالارانه (پاترنالیستی) پیشنهاد شده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات بسیار در سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری جلسات بسیار در این سازمان برای مدیریت و بهره برداری بنادر، تصمیم بر آن شد که روش سوم برای مدیریت و بهره برداری از بنادر برگزیده شود.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در این باره گفت: در این روش کسب منافع خاصی مدنظر بخش دولتی نیست.
سعید نژاد با اشاره به اینکه برخی از فعالیت خود ماهیت انحصاری دارند تاکید کرد: برخی از فعالیت ها در کشور بصورت ذاتی ماهیت انحصاری دارند بنابراین نمی توان بزرگترین ترمینال ورودی کشور را به سرمایه گذاران خارجی واگذار کرد.
برچسب ها: سازمان بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار