۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

نرخ حمل کانتینری آسیا-اروپا صعود کرد

نرخ کرایه حمل کانتینری از بنادر آسیا به اروپای شمالی در هفته جاری، با روند افزایشی 170 درصدی، به مرز 732 دلار به ازای هر کانتینر 20 فوتی رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۸۵۵
نرخ حمل کانتینری آسیا-اروپا صعود کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، دادهای شاخص حمل بار کانتینری شانگهای حاکی از آن است، در پی اعلام طرح افزایش نرخ حمل کرایه ها از ماه آوریل سال جاری توسط تعداد زیادی از بزرگترین کشتیرانی ها، نرخ کرایه حمل در مسیرهای دریایی شلوغ و پرتردد سیر صعودی به خود گرفت.
در هفته گذشته، نرخ کرایه حمل کانتینری از آسیا به بنادر مدیترانه و بنادر ساحل غربی و شرقی آمریکا به ترتیب روند افزایشی 138 ، 18 و 6 درصدی را نشان داد.
ازطرف دیگر، به دلیل میزان بالای سفارشات کشتی های جدید در سال های پررونق اقتصادی 2007 تا2009 که خبری از وقوع بحران مالی جهانی نبود، هم اکنون صنعت کشتیرانی با معضل ظرفیت اضافی دست به گریبان است.
بر اساس این گزارش خط کشتیرانی مرسک که جزو گروه کشتیرانی دانمارکی و A.P Moller-Maersk است، در ماه فوریه سال 2016 از ضرر مالی 182 میلیون دلاری در سه ماه چهارم سال 2015، خبر داد.
پیش بینی می شود خط کشتیرانی مرسک به این روند همچنان ادامه دهد و در گزارش سه ماه نخست سال 2016،شاهد اعلام یک ضرر مالی دیگر توسط این شرکت کشتیرانی باشیم.
شایان ذکر است، گروه کشتیرانی مرسک یک پنجم همه کانتینرهای حمل شده ازآسیا به اروپا را مدیریت می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار