۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

ارتزاق غیرمستقیم 40 هزار نفر در بوشهر از دریا

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر گفت: معیشت 40 هزار نفر مردم استان بوشهر به صورت غیر مستقیم از طریق دریانوردی تامین می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۸۴۶
ارتزاق غیرمستقیم 40 هزار نفر در بوشهر از دریابه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حیدر ساجدی از ضابطه مند شدن فرایند اجرایی ورود کالای همراه ملوان در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده در نشست استاندار بوشهر و مسئولان کشوری،تا یک ماه آینده فرایند ورود کالای همراه ملوان یا ته لنجی ساماندهی خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید مسئولان استان بوشهر بر ساماندهی کالای همراه ملوان با توجه به تامین معیشت مردم و اشتغال ملوانان، افزود: برای هماهنگی و اجرای ساز و کارهای پیش بینی شده شناورهایی که قبل از 24 اسفند سال گذشته (پیش از ابلاغ بخشنامه گمرک کشور) در خصوص محدودیت ورود کالای همراه ملوان اقدام به خروج کرده‌اند، بر اساس عرف قبل از صدور بخشنامه بارشان تخلیه می‌شود.
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر در خصوص تعیین تکلیف شناورهایی که بعد از این تاریخ اقدام به خروج کرده‌اند و در نوبت تخلیه قراردارند، نیز گفت: قرار بر این شد در چند روز آینده کارگروه های تخصصی تشکیل می‌شود و تکلیف این دسته از شناورها مشخص شود.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری بوشهر تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان استانی تلاش خود را برای حل مشکل معیشتی بازاریان ، لنج‌داران و ملوانان و رونق اقتصادی در استان به کار گرفته‌اند.
گفتنی است که رئیس کل گمرک 24 اسفند پارسال بخشنامه‌ای در خصوص محدودیت ورود کالای همراه ملوان صادر و به استان‌های جنوبی ابلاغ کرد که با واکنش‌ملوانان، لنج‌داران و کسانی که با تجارت دریایی سروکار دارند رو به رو شد.آنان می‌گویند با توجه به این محدودیت‌ها تجارت دریایی به صرفه نیست.
بر اساس آمارها سه هزار و100 فروند شناور سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن در استان بوشهر موجود است و گذران زندگی 31 هزار نفر به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیر مستقیم با دریا ارتباط دارد.
کالای همراه ملوان یا ته لنجی کالایی است که ملوانان می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کنند. براساس مصوبه دولت هر ملوان شش بار در سال و هر بار چهار میلیون تومان کالا می‌تواند با خود به کشور وارد کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار