۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

آمار تخلیه و بارگیری بنادرکشور در اولین ماه سال اعلام شد

تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و نفتی در بنادر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته به ترتیب۳۸.۳ و ۱۶.۵ افزایش داشته است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۸۴۱
آمار تخلیه و بارگیری بنادرکشور در اولین ماه سال اعلام شدبه گزارش خبرنگار مانا در فرودین ماه سال ۹۵ از بنادرایران ۱۳ میلیون و ۴۶ هزار و ۶۸۶ تن کالا تخلیه و بارگیری شد که این آمار ۳۰.۴ درصد افزایش داشت.
از این آمار هشت میلیون و ۸۱۹ هزار و ۴۲۱ تن سهم کالاهای غیرنفتی وچهار میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۶۴ تن مربوط به کالاهای نفتی بود که به ترتیب تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و نفتی ۳۸.۳ و ۱۶.۵ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
از کل آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی، سهم تخلیه کالاهای غیرنفتی پنج میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۹۰ تن و سهم بارگیری در کل سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۳۱ میلیون تن بود که آمار تخلیه ۴۳.۵ درصد و آمار بارگیری ۳۱.۷ درصد افزایش داشته است.
همچنین سهم واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی در فروردین ماه امسال به ترتیب چهار میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۸۴ تن و سه میلیون و ۱۵۶ هزار و ۴۷۳ تن گزارش شد که به ترتیب ۵۱.۵ و ۴۲.۴ درصد افزایش داشته است.
آمار ترانزیت این نوع کالاها نیز در فروردین ماه امسال از بنادر ایران حدود ۴۱۹ هزار و ۸۷۵ تن بود که این آمار نشان دهنده رشد ۱۸.۱ درصدی است.
همچنین در این ماه از بنادر کشور دو میلیون و ۲۲ هزار و ۵۴۳ تن کالاهای نفتی تخلیه و دو میلیون و ۲۰۴ هزار و ۷۲۱ تن کالا بارگیری شد.
این درحالی است که تخلیه و بارگیری این نوع کالا به ترتیب دارای ۹.۲ و ۲۴.۲ درصد رشد نسبت مشابه سال گذشته بوده است.
سهم واردات و صادرات کالاهای نفتی به ترتیب ۳۷۴ هزار و ۲۶۰ تن و یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۵۰۷ تن بود که این آمار رشد ۱۷۱.۹ درصدی صادرات این نوع کالا را نشان می‌دهد.
ترانزیت کالاهای نفتی ۱۸۴ هزار و ۱۸۱ تن کالا در فروردین ماه سال جاری گزارش شد.
آمار تخلیه و بارگیری کانتینر در فروردین امسال برابر ۱۵۴ هزار و ۳۲۵ TEU بود. همچنین تردد مسافر در فروردین ماه چهار میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۷۲ نفر گزارش شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار