۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
صابری خبر داد:

رشد 40 درصدی صادرات غیر نفتی از بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش 40 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی کالاهای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان طی فروردین ماه سال جاری، خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۸۲۳
رشد 40 درصدی صادرات غیر نفتی از بندرلنگه
به گزارش مانا، محمود صابری با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 903 هزار و 159 تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.
وی با اشاره به رونق صادرات کالاهای غیر نفتی افزود: 651 هزار و 816 تن کالا در سی روز آغازین سال جاری از طریق بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد افزایش داشته است.
صابری اضافه کرد: تعاملات با کشورهای حوزه خلیج فارس در تجارت کالا به ویژه با کشورهای امارات متحده عربی و عمان بیشتر شده است و ضمن جذب خطوط کشتیرانی در این خصوص، در صادرات مواد غیر نفتی 27 درصد و در صادرات کالاهای نفتی 40 درصد افزایش عملکرد داشته ایم.
به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، انواع مشتقات نفتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، پارچه و الیاف عمده کالاهایی بود که از مبدأ یا به مقصد شیخ نشینان حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیانه میانه صادر، وارد و یا از بندرلنگه ترانزیت شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 11 درصدی جابجایی مسافر طی ماه نخست سال جاری در بنادر سه گانه مسافری غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب سخن گفت و این میزان را 83 هزار نفر اعلام کرد.
صابری با اشاره به افزایش 14 درصدی ورود شناور بالای هزار تن به حوضچه بندر لنگه، افزود: با انجام طرح توسعه دریایی بندرلنگه و افزایش فضای عملیاتی شناورها شاهد افزایش تردد شناورهای با GT بالای هزار تن بوده ایم.
وی ادامه داد: پروژه لایروبی در مراحل پایانی کار قرار دارد و با یکسان سازی عمق 5.5 متر در تمام نقاط حوضچه، امیدواریم با ورود شناورهای بزرگتر شاهد افزایش صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه باشیم.
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 50 درصدی در بخش جابجایی کانتینر و افزایش 26 درصدی در ترانزیت کالای غیر نفتی به عنوان دیگر نقاط مثبت عملکرد این مجموعه بندری طی سال جاری سخن گفت.
یادآور می شود، بنادرتجاری و مسافری منطقه غرب هرمزگان شامل بندر چارک، بندر شیو، کنگ و آفتاب و دو جزیره نفتی سیری،لاوان به مرکزیت بندرلنگه، سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.
برچسب ها: بندر لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار