۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

عمان ترمینال نفتی جدید می سازد

وزیر نفت و گاز عمان اعلام کرد: ما قصد ساختن یک ترمینال نفتی در ساحل جنوب شرقی این کشور را داریم و هزینه برآورد شده برای فاز اول پروژه مذکور بین 300 میلیون تا 400 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۸۱۴
عمان ترمینال نفتی جدید می سازد
به گزارش گروه بین الملل مانا Al Rumhy درادامه گفت: شرکت دولتی نفت عمان OOC این ترمینال را در دریای Ra Markaz واقع در 70کیلومتری Duqm جایی که دولت عمان در حال توسعه منطقه بندری و صنعتی است، خواهد ساخت.
وی از زمان مشخصی برای تحویل کار سخنی به میان نیاورد. 
قابل توجه اینکه پایین بودن قیمت نفت وضعیت مالی عمان را با مشکل روبه رو ساخته است و این کشور را مجبور به سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی کرده است.
Al Rumhy به این مطلب نیز اشاره کرد: دولت مسئول تامین مالی پروژه ساخت ترمینال نفتی نیست و از بانکهای بین المللی در این زمینه کمک خواهد گرفته شد.
Ra Markaz یک دریای عربی، نزدیک به مسیرهای کشتیرانی عمده بین دریای قرمز به آسیا و آفریقا است. این دریا هم چنین در خارج از تنگه هرمز واقع شده است که به دلیل رخ دادن تنش های گهگاهی سیاسی در تنگه هرمز ، یک مزیت به شمار می آید .
در فاز اول، این ترمینال ظرفیت ذخیره سازی بین شش و 10میلیون بشکه نفت و هم چنین یک پالایشگاه نفت را دارد. بر اساس پیش بینی ها این ظرفیت به 200 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.
Al Rumhy در آخر گفت:ما در تلاش هستیم، به یکی از بزرگترین هاب های ذخیره نفتی در سرتا سر جهان تبدیل شویم.
برچسب ها: ترمینال نفتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار