۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

اطلاعات کشتی مغروق آمریکا در دست بازیابی

دستگاه ثبت اطلاعات سفر (VDR) متعلق به شناور مغروق ‘El Faro’ آمریکا با گذشت بیش از شش ماه از وقوع حادثه در اعماق اقیانوس پیدا شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۸۰۴
اطلاعات کشتی مغروق آمریکا در دست بازیابیبه گزارش گروه بین الملل مانا، VDR شناور باریِ مغروق ‘El Faro’ آمریکا که در نخستین روز ماه اکتبر سال 2015 میلادی گرفتار گردباد فصلی Joaquin شد در 36 مایلی اعماق دریا در شمال شرق جزایرAcklins and Crooked پیدا شد.
به گزارش سایت خبری Bahamas، یک تیم تحقیقاتی و جستجوگر با استفاده از سیستم های مجهز تصویری و ردیاب صوتی موفق شدند در دومین مرحله از بررسی های خود VDR موجود در شناور باری به طول 240 متر را که با پرچم آمریکا از جکسونویل در فلوریدا به سوی سن خوان در پرتوریکو در حرکت بود و دچار حادثه شد را پیدا کنند. لازم به ذکر است 33 نفر خدمۀ این شناور ناپدید شدند.
مدیر هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB)  که در عملیات بازیابی VDR حضور داشت گفت: «یافتن شی ارزشمند به اندازۀ توپ بسکتبال در اعماق دریا پیشرفتی قابل توجه است». این دستگاه قابلیت ضبط مکالمه ها به هنگام بروز حادثه را دارد و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تیم جستجو قرار می دهد تا آنها را به درک درستی از توالی اتفاقات در کشتی ها برساند.
در بررسی های اولیه، تیم جستجو شناور و لاشۀ آن را در سطح اقیانوس یافتند اما نتوانستند به دستگاه VDR دست یابند ولی در دومین بررسی  خود در تاریخ 10 آوریل موفق شدند دستگاه را در آبهای جنوب کارولینای آمریکا پیدا کنند.
این تیم جستجو و تحقیقاتی در مرحلۀ سوم برآنند تا اطلاعات موجود در دستگاه را بازیابی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار