۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

سیاست جدید اتحادیۀ اروپا در حفاظت از قطب شمال

نمایندۀ عالی امور خارجه و سیاست امنیتی در اتحادیۀ اروپا و کمیسیون اروپا طرحی اتخاذ کردند که به موجب آن اقدامات اتحادیه اروپا در قطب شمال کنترل می شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۸۰۰
سیاست جدید اتحادیۀ اروپا در حفاظت از قطب شمال
به گزارش گروه بین الملل مانا، با افزایش تغییرات اقلیمی و توسعۀ اقتصادی در منطقۀ قطب شمال، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تا دخالت موثر خود را با اعضای عضو قطب شمال در اتحادیه بیشتر کند و با همکاری یکدیگر به چالش حفاظت از محیط زیست بپردازند.
بر اساس این طرح اتحادیه اروپا حضور و اقدامات فعلی خود را به همراه 39 اقدام جدید با تمرکز بر تغییرات اقلیمی، محافظت زیست محیطی، توسعۀ پایدار و همکاری بین المللی سرعت می بخشد و در تمامی موارد از جزئی ترین بررسی های تحقیقاتی، علوم و نوآوری به بهترین نحو بهره خواهد برد.
مامور عالی رتبۀ محیط زیست، شیلات و امور دریایی اتحادیه گفت: «درحالیکه پیشرفت روزافزون انسان امری ناگزیر است، بهره مندی قابل قبول از آن برای حفاظت منابع ارزشمندِ موجود در مناطق قطب شمال ضروری به نظرمی رسد».
کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پارلمان و شورای اتحادیه درخصوص سیاست جدید به گونه ای که پیش از پیش از امکانات و ساکنین قطب شمال حمایت شود تصمیماتی خواهند گرفت. 
نمایندۀ عالی امور خارجه و سیاست امنیتی در اتحادیۀ اروپا و نیز نائب رئیس جمهور در کمیسیون اروپا اظهار داشت: «این منطقه به لحاظ زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. گام های موثری که امروز برداشته خواهند شد تعهد ما را در برابر منطقه، کشورها و افراد قطب شمال می طلبد». 
ارسال نظرات
آخرین اخبار