۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

تردد درکانال سوئز مختل شد

به گل نشستن کشتی کانتینری MSC Fabiola متعلق به پرتغال در جنوب کانال سوئز، حرکت شناورها در این کانال را مختل کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۴۷۷۵
تردد درکانال سوئز مختل شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، شناور کانتینری کشور پرتغال روز پنجشنبه در منطقۀ جنوب کانال سوئز به گل نشست و حرکت شناورها را مختل ساخت.
سایت خبری Shipping Watch اعلام کرد، فردی به نام Jacob Guldagar از دفتر نمایندگی Leth در کانال سوئز این حادثه را در این منطقه بسیار نادر خوانده است.
گزارشات رسانه ای حاکی از آن است که حمل و نقل و تردد شناورها زمانی که مسئولین در تلاش برای به آب انداختن این شناور بودند، مسدود شده بود.
به گفتۀ مقامات کانال به رسانۀ مصری 47 فروند شناور در روز پنجشنبه در حال عبور از کانال سوئز بودند که از میان آنها کشتی کانتینری Fobiola بزرگترین شناوری بود که به سمت جنوب در حرکت بود. مقامات تاکنون هیچ خبری مبنی بر به گل نشستن این شناور در گزارش روز پنجشنبه و جمعۀ خود نداده اند و برای بازتاب آخرین ترافیک مسیر از تعداد شناورهایی که روزانه در این مسیر حرکت می کنند نیز اطلاعاتی در اختیار رسانه ها نگذاشتند.
اطلاعات مربوط به مسیر شناورها از Marine Traffic نشان داد که این شناور در خلاف جهت ساحل غربی کانال سوئز، بین Great Bitter Lake و سوئز، در حرکت بوده است.
سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) در شناورهای دریایی نشان می دهد: این شناور از سوی شناورهایی با نام Mosaheb 4، Mosaed 4، Port Said، Baraka I، Mosaheb 2 و Ezzat Adel کشیده شده است. با وجود اینکه AIS برخی کشتی ها خاموش بوده یا خارج از محدودۀ دریافت سیگنال قرار داشتند، دست کم 35 فروند شناور تجاری در پی این حادثه در کانال سوئز و منطقۀ Great Bitter Lake متوقف شده یا لنگر انداخته بودند.
شناور Fabiola با ظرفیت 12 هزار و پانصد TEU در سال 2012 میلادی به عنوان بزرگترین شناوری شناخته شد که تا آن زمان از Golden Gate Bridge عبور کرده و وارد خلیج سان فرانسیسکو شده بود.
برچسب ها: کانال سوئز
ارسال نظرات
آخرین اخبار