۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

احتمال مرگ 150 سفره ماهی توسط صیادان شیلات/انجام نمونه برداری از سفره ماهیان تلف شده در قشم

احتمال می رود مرگ 150 سفره ماهی در سواحل جزیره قشم به دلیل فعالیت های شیلاتی و رهاسازی آنها توسط صیادان رخ داده باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۷۷۰
احتمال مرگ 150 سفره ماهی توسط صیادان شیلات/انجام نمونه برداری از سفره ماهیان تلف شده در قشم
مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص مرگ سفره ماهیان در سواحل جزایر ناز جزیره قشم گفت: گزارش های ارسال شده به سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه، حاکی از مرگ حجم انبوهی از سفره ماهیان در سواحل جزیره قشم بود.                                                    
داوود میرشکار افزود: پس از ارسال این گزارش ها، بلافاصله تیم کارشناسی از سوی دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی برای بررسی دقیق موضوع به جزیره قشم اعزام شد.                                                                                           
وی با بی سابقه دانستن مرگ دسته جمعی سفره ماهیان در خلیج فارس، خاطرنشان ساخت: بررسی های اولیه نشان داد که تعداد سفره ماهیان به گل نشسته، 150 عدد است.                                                                                      
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: پس از انجام بررسی های میدانی، نمونه برداری از ماهیان تلف شده برای انجام آزمایش های لازم انجام شد.                                                                                                                                         
وی تاکید کرد: این نمونه ها هم اکنون در آزمایشگاه در حال بررسی است تا بتوان به این وسیله دلیل مرگ و میر سفره ماهیان را مشخص کرد.
مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با توجه به اینکه در این مرگ گروهی سفره ماهیان، سایر گونه های کف زی حضور نداشتند، احتمال مرگ آنها به وسیله آلودگی نفتی و یا غیر نفتی بسیار اندک است.                            
میر شکار اظهار داشت: احتمال می رود مرگ 150 سفره ماهی در سواحل جزیره قشم به دلیل، فعالیت های شیلاتی رخ داده باشد.                   
مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که سفره ماهیان در تورهای ترال که در کف آب کشیده می شود به دام افتاده باشند و از آنجا که از نظر غذایی ارزشی ندارند، توسط صیادان در آبها رها شده اند.                         
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: نتیجه قطعی در خصوص دلیل مرگ سفره ماهیان، پس از اتمام بررسی ها در آزمایشگاه مشخص خواهد شد.                                                                                                                                                                                                        
وی اذعان داشت: در صورتی که مشخص شود دلیل مرگ این گونه ماهیان کف زی، مسمومیت ناشی از آلودگی بوده است، مطالعات و بررسی های دقیق تر جهت شناسایی نوع آلودگی انجام خواهد شد.                                                                                     
مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: اگر مشخص شود دلیل مرگ سفره ماهیان به فعالیت های شیلاتی مرتبط بوده است، به طور قطع جلساتی با مقامات سازمان شیلات ایران جهت پیگیری موضوع برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: مسئولان محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با تیم کارشناسی محیط زیست اعزام شده از سازمان حفاظت محیط زیست همکاری دارند.
میرشکار اظهار امیدواری کرد: هر چه سریعتر نتایج نمونه برداری های صورت گرفته مشخص و دلیل مرگ این آبزیان اعلام شود.
برچسب ها: سفره ماهی قشم مرگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار