۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

آغاز پاکسازی سواحل کارون پس از سیلاب مهیب

شهردار اهواز از آغاز عملیات پاکسازی دو سوی ساحل رودخانه کارون پس از سیلاب مهیب و بی سابقه اخیر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۴۷۶۵
آغاز پاکسازی سواحل کارون پس از سیلاب مهیب
سیدخلف موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: گروه های پاکسازی بابهره گیری از تجهیزات لجن کش و رسوب گیر کار پاکسازی سواحل کارون را شروع کرده اند.
وی گفت: خوشبختانه سیلاب اخیر با وجود آنکه دیوارهای ساحلی کارون را زیرآب برد ولی به سازه های آن آسیب نرسانده است و امیدواریم در یک فرایند زمانی دو هفته ای کار پاکسازی سواحل کارون به پایان برسد.
شهردار اهواز با اشاره به اینکه سیلاب اخیر کارون که در 70سال اخیر بی سابقه بوده است خساراتی به فضای سبز ساحلی و تجهیزات آبرسانی در ساحل کارو وارد کرد افزود: هنوز میزان خسارات سیلاب کارون بطور دقیق برآورد نشده است.
موسوی تصریح کرد: هم اکنون سیلاب کارون تا حدود زیادی فروکش کرده است و دبی کارون به زیر 500متر مکعب در ثانیه رسیده است.
وی با بیان اینکه دبی فعلی کارون با وجود اینکه از حد نرمال که 220متر مکعب در ثانیه بوده است بیشتر است افزود: هم اکنون جریان آب کارون به هیچ وجه خطرآفرین نیست و تهدیدی برای شهر اهواز و مناطق آبادان و خرمشهر محسوب نمی شود.
شهردار اهواز در ادامه با بیان اینکه سیلاب اخیر کارون به سازه های چهار طرح گردشگری سواحل رودخانه آسیبی نرسانده است افزود: این چهار طرح گردشگری هم اکنون مراحل پایانی را می گذرانند و بزودی بهره برداری خواهند رسید.     
سیلاب اخیر کارون که ناشی از باز شدن دریچه های خروجی سدهای بالادست و بارندگی های شدید در استان های همجوار خوزستان بوده است خسارات سنگینی به بخش های زیربنایی شمال و مرکز خوزستان وارد کرد.
با وجود سیلاب ویران کننده اخیر،  حجم ورودی آب به تالاب های درحال مرکز هورالعظیم و شادگان افزایش یافته و جان تازه ای به این پهنه های آبی داده است.
وزیرنیرو در سفر اخیرش به خوزستان سیلاب اخیررا نعمتی بزرگ برای استان خوزستان توصیف کرد که می تواند نیازهای آبی استان را تا سالهای آینده تامین کند و از میزان گردو خاک بکاهد.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار