۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
سردارفدوی:

ایران برقرار کننده امنیت در خلیج فارس است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : بزرگترین چالش فرا روی خلیج فارس حضور نیروهای فرا منطقه ای به ویژه آمریکا است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۴۷۶۱
ایران برقرار کننده امنیت در خلیج فارس استبه گزارش مانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی فدوی امروز در همایش بین المللی خلیج فارس در قشم، افزود: مهم ترین عامل این حضور چالش زا، نبود حاکمیت ملی در برخی از کشورهای همسایه خلیج فارس است.
وی گفت : امروز متاسفانه آمریکایی ها در ذهن بعضی از کشورها حافظان خلیج فارس معرفی شده اند که این موضوع کاملاً اشتباه است چرا که حضور آنان در این منطقه ناامنی را 9 برابر کرده است و باید به مردم دنیا بگوییم که امنیت خلیج فارس را کشور ایران ایجاد کرده است .
سردار فدوی افزود : آمریکایی ها فقط به دنبال اهداف خود هستند و در این راه حاضرند دست به کشتار یک تا میلیون ها نفر بزنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نباید به این حقیقت خدشه ای وارد شود که آمریکا چالش اصلی است،گفت: در این میان کشورهایی که گاهی کارهایی می کنند هیچ جایگاهی ندارند و نباید جایگزین آمریکا شوند.
وی با بیان اینکه قطعا توانمندی ایران خواسته دشمنان انقلاب نیست، اظهار داشت: وجود ناامنی در خلیج فارس یکی دیگر از خواسته های دشمنان بود ولی امروز می بینیم که خلیج فارس در امنیت کامل قرار دارد در حالیکه عوامل ناامنی و در رأس آن آمریکا برای ناامن کردن این منطقه تلاش کردند اما در نهایت شکست خوردند .
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نتایج حضور آمریکایی ها در دوران دفاع مقدس در خلیج فارس اظهار داشت: در طول 8 سال جنگ 580 کشتی در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت که در طول 1.5 سال آخر جنگ 49 درصد این کشتی ها و در طول 6.5 سال ابتدایی جنگ 51 درصد آنها مورد اصابت قرار گرفتند .
وی ادامه داد: نکته قابل تأمل این است که در 6.5 سال ابتدایی آمریکایی ها دخالت مستقیم در خلیج فارس نداشتند ولی در 1.5 سال پایانی مستقیما وارد شدند و 86 ناو جنگی را به خلیج فارس آوردند؛ در بیان ساده تر در 1.5 سال آخر جنگ میزان ناامنی با حضور آمریکایی ها 9 برابر شده در حالیکه آنها با ادعای از بین بردن ناامنی به خلیج فارس آمدند .
وی با بیان اینکه قطعا خلیج فارس تأثیر مستقیمی در بهتر شدن یا حتی بدتر شدن وضعیت مردم جهان در آینده خواهد داشت، افزود: بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که اقتصاد همه آنها به خلیج فارس مرتبط است و هر چه پیش می رویم این وابستگی انحصاری تر می شود .
دریادار فدوی با اشاره به وجود 700 تا 800 میلیارد بشکه نفت در خلیج فارس، اظهار داشت: وقتی در سال 1973 بحران انرژی در جهان ایجاد شد کشورها به فکر جایگزین افتادند و از انرژی هسته ای، گاز و خورشیدی نام برده شد که در این میان به دلیل حادثه چرنوبیل موضوع انرژی هسته ای از دستور کار خارج و انرژی خورشیدی نیز به دلیل هزینه بر بودن آن از دستور کار بیرون رفت و تنها گاز مدنظر این کشورها قرار گرفت .
سردار فدوی ادامه داد: هم اکنون نیز در جهان تنها ایران، قطر و روسیه توانمندی در اختیار داشتن گاز را دارند و ما می بینیم که در سال 1973، 77 درصد تأمین انرژی دنیا از نفت بوده ولی هم اکنون 60 درصد انرژی جهان از نفت به دست می آید و گاز توانسته این خلأ را پر کند .
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای حفظ سلطه خود به کشورهای دیگر پس از جنگ جهانی دوم گفت: آمریکایی ها به مرور فهمیدند که دیگر نمی توانند با مؤلفه های جنگ جهانی دوم بر کشورها سلطه پیدا کنند و در ادامه نیز دیدند که توان اقتصادی آنها در اواخر دهه 80 میلادی کمرنگ شد .
همایش بین المللی «خلیج فارس، ظرفیت ها و چالش های پیش روی» امروز با حضور پژوهشگران داخلی وخارجی ، استادان وکارشناسان کشورمان صبح امروز در قشم آغاز به کار کرد.
برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار